Isnin, 24 Mac 2014

pusaran

ada pusaran pulak...

ada taufan lagi....

memang besar sungguh dugaan...



 “Pasukan SAR di Selatan Lautan Hindi sekarang bekerja di kawasan laut yang ada pusaran amat besar. Pusaran ini mampu memerangkap apa saja objek yang jatuh di dalamnya.”mengikut kata Pensyarah Jabatan Geografi Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya (UM) Prof Datuk Dr Azizan Abu Samah mengenai keadaan di selatan Lautan Hindi, kira-kira 2,500 kilometer ke arah barat daya Perth, Australia yang menjadi tumpuan dunia sekarang.

Pusaran besar ini dinamakan gyre di Lautan Hindi itu amat luas dimana saiznya merangkumi Sumatera, Indonesia hingga ke perairan Madagascar.

“Gyre adalah pusaran besar di permukaan laut. Semua serpihan yang terperangkap dalam gyre ini akan berpusing dan diapung oleh arus.

apa pun tahniah buat bin Nuar...

sebab menang PRK Kajang....

nampaknya.... orang-orang Kajang lebih berminat dengan kerusi MB seperti yang digembar-gemburkan berbanding apa yang ditawarkan BN. mungkin... apa-apa yang datang dari kerajaan pusat akan melalui pejabat MB, memang takkan dapat pun... 


lebih baik dapat YB merangkap MB...

jadi ada baiknya dapat MB baru... 

jadi...walaupun ramai tak datang ngundi, mungkin orang PAS yang boikot kut, namun Wan Azizah masih mampu menang besar... majoriti merosot tidak gambarkan kekuatan BN bertambah dan PKR lemah. 

BN Selangor kena banyak muhasabah diri lagi...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Blogger 1

bmf

bmf