Selasa, 8 Mei 2018

alangkah...

alangkah baiknya kalau... Tun M...
macam dalam gambar di bawah ni saja... lebih banyak ke masjid..
bukan sibuk di pentas ceramah....
dulu... dia jadi idola sangat...

sinonim sangat Tun M dengan Malaysia...
dengan pembangunan... dengan kemajuan yang dicapai... nama Malaysia pun dikenali...

tapi..
di akhir usia emas...
banyak habiskan masa dengan beribadat... itulah yang jadi harapan.. rakyat Malaysia.. menyanjung seorang negarawan ulung..

dulu, semasa Semangat 46 ditubuhkan... marah sangat bila Tunku sokong Semangat 46.. marah sangat... sanggup khianat parti.. bekas PM sokong pembangkang...  tak terbayang sungguh...

kini, senario suddah terbalik....Tun M pulak jadi kuda tunggangan pembangkang...

nyatanya Tun M lebih dahsyat dari Tunku. Gabung dengan DAP... dengan Kit Siang.. musuh politik yang ........ semua dah taulah, DAP itu parti apa.

tak pernah terbayang, Tun M akan bergandingan tangan menjahanamkan parti yang pernah diterajuinya dulu..

nak maki pun, tak sanggup... kang jadi macam mulut puak-puak pembangkang pulak.
kemudian, sepakat lagi dengan PKR. demi mencapai talian nyawa dalam politik, sanggup buat apa saja.

ini yang buat terfikir, tuduhan Mahathir terhadap Nuar. yang sumbatkan Nuar ke penjara. Betul atau tidak.. hanya Allah yang tahu...

Kemudian, sepakat lagi dengan PAN, yang selama ni cuba menguasai PAS, namun gagal... orang-orang ni selama ni menghina, mencemuh dan mencaci era pemerintahan Tun.

PRU 14 ni lah dapat bongkar wajah-wajah sebenar ahli politik. Berjuang untuk rakyat atau semata-mata untuk diri sendiri. yang rasis, yang perkauman tu, mesti tolak.. Malaysia dan maju, ekonomi dah baik... rakyat makmur dan sejahtera... pilih pemimpin yang fokus untuk memajukan negara, agar rakyat dapat hidup aman dan sejahtera.

namun... nampaknya Tun lebih memilih untuk dihina dan dicaci.. mungkin sampai akhir hayat.


sedih, orang kapir pandang Tun M hina sangat... klu diorang ni jujur dan ikhlas... patut sediakan kawasan majoriti pengundi Cina untuk Tun bertanding. Langkawi mungkin penamat bagi karier politik Tun..


walau Tun dah beralih arah... tapi, sedih sangat tengok... tapi itulah pilihan Tun. hanya doa untuk Tun saja semoga kembali sedar. Lupakanlah nikmat duniawi ni, kembali kepada kenikmatan yang lebih hakiki.


Blogger 1

bmf

bmf