Isnin, 29 Jun 2020

betul betul kasihan


parah dan sian sungguh..

Fb atuk dah jadi sidang bicara
untuk atok
salute
yang datang untuk cari kebenaran
kalau nak lawat, pergilah
nazak sungguh

pedajal orang dengan fitnah
di hujung jalan
akan ada bala yang menanti
buat
pedajal yang mendajal

ni antara komen yang
 paling win

( dua fb atok lejen..
komen dah hampir 100%
tolak atuk )


sib baik tak ada yang guna player
Norwich ni


#fikir aras tinggi
level bertingkat-tingkat
level otak atuk... kata totok atuk

MN dah cukup full power
kut kut... tiba tiba
eh... anak angkat kesayangan rancang
langkah tumbang kerajaan...
kenapa ya.. kenapa ya

yang satu pula ramai
katak-katak lompat
bila nampak kawan kawan
tercungap cungap nak mampus

sudah begitu banyak pengajaran
fikir 
yang perlu ada, hanya MN






Ahad, 28 Jun 2020

banjir lah pulak..


atuk umum piee calon PM
Sabah terus hujan
dan banjir...


tapi...
jangan cakap orang Sabah tak boleh
jadi PM
setiap rakyat Malaysia berpeluang
tapi perlukan tuah
dan izin Allah

cuma Shafie Apdal tak boleh jadi PM
sebab jadi KM Sabah pun
ermmm.....

#kalau nak baca otak atuk
kena fikir dua tiga lapis
otak atuk level tinggi sangat..
cari dan korek 
-totok atuk lejen

bab musnahkan ph, yang tu
kena tabik... salute
tapi bah fitnah orang
hingga hampir musnah dan merana
yang tu tak dapat nak fikir lagi



Sabtu, 27 Jun 2020

ubah lagi



Eh... 
senyum memanjang ja
tidur tak lena
mandi tak basah
makan tak kenyang

ooooo... rupanya


atuk serah baton pm
pada piee
bukan pada bang non....


bang non..
....20 tahun aku berjuang untuk
jadi pm
dah hampir sangat dah
hujung jari dan hujung lidah ja...
boleh pula atuk
pedajal aku...

ingat senang nak langkah aku
kang aku ratib 1.5b....
hahhh...






Jumaat, 26 Jun 2020

melayu lagi


melayu lagi alasan
tak mahu join DAP
kenapa tak masuk
Amanah...
kan
oooo... sebab tak dipelawa

PANDAP 
tak mahu bagi masuk
takut kena badi
karang parti jadi pecah belah
PH kan dah pecah 
dua



atuk tak sedar ni
berapa kerat ja lagi Melayu
yang julang atuk
Melayu PKR pun dah menyampah

tu lah..
atuk sibuk baca komen baik-baik ja
dalam fb atuk
walhal... ribu ribu komen
lawan arus
ghaib..






Khamis, 25 Jun 2020

tumbang lagi ni


hari tu
Bossku kutip durian
tup tup
ada adun yang lompat lompat


ni...
Bossku belah durian
alamat
adalah kerajaan yang 
terbelah dua ni


belah durian banyak-banyak bossku
seronok nak tengok
katak katak berlompatan

tapi kena cam betul-betul katak tu ya..
sebab ada katak
yang beracun..
bawa masuk sarang, boleh..
tapi.. kena 
INGAT...
sebab tabii katak suka lompat



Sabtu, 20 Jun 2020

lawan lagi..


haik...
BERSATU nak lawan
BN ( MN )

molek sangat
bole try test
power
lawan MN


MN... 
dah cukup kuat untuk teraju
dah cukup resepi untuk
menang PRU15

dengan dunia politik yang sukar
dijangka
mungkin ada yang tak suka
MN

sebab tu atuk lejen dengan sengaja
jatuhkan kerajaan
wal hal boleh ja bagi PM pada
bang non... Kan

dan hantar  queen atuk pula
untuk catur kerajaan baru

satu blok dapat untuk boboi
satu blok standby untuk boboi
dua-dua dapat

dan dapat juga kenakan
dua orang

bang non tak dapat jadi pm
DSNR pun tak dapat jadi PM semula
tapi DSNR tak kemaruk pun jadi PM
yang penting nama bersih
kan...










Jumaat, 19 Jun 2020

kali ni pasti, tak tukar lagi





atuk
bagi kasihan la bang non
hanya
jadi calon PM ja pun 
atuk
nak berkira

calon PM

kan kerajaan belum pasti lagi

tapi ya, banyak yang tanya
kenapa beria-ia sangat atok nak jadi
PM lagi

kenapa ya...
sebab bang non dulu
menteri kewangan ya...

atok...
ezam pun dah balik pada bang non
mungkin sekarang ni tengah bongkar
kotak



Khamis, 18 Jun 2020

belum putus lagi


belum 
confirm lagi
calon PM




nampaknya.. 
PH Plus dah bahagi dua
PKR nak Bang Non

DAP, Amanah, Warisan, ex Bersatu
nak
atuk lejen

hebat kuasa atok lejen ni
bole pegang DAP, Amanah
Warisan

yang sokong atuk jadi PM
lebih banyak daripada kerusi
PKR

patutlah atok lejen demand jadi PM
ayuh PKR..
takkan tak belajar dari sejarah
no surrender...




sifat munafik





Adapun untuk tanda-tanda atau ciri ciri orang munafik itu ada 3. Sebagaimana hadits Nabi Muhammad SAW :

آيَةُ الْمُنَافِقِ ثَلَاثٌ إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَإِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَإِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ
Artinya :
Tanda-tanda orang munafik itu ada tiga. jika berbicara ia berbohong, jika berjanji ia ingkar, dan jika dipercaya ia berkhianat. (HR Bukhari)
Sifat-Sifat / Ciri ciri Munafik Manusia :

Apabila berkata maka dia akan berkata bohong / dusta.
Jika membuat suatu janji atau kesepakatan dia akan mengingkari janjinya.
Bila diberi kepercayaan / amanat maka dia akan mengkhianatinya.



Rabu, 17 Jun 2020

tahniah lagi


tahniahlah..
bekas orang kuat atuk ni
dah jadi senator

dia ni
ingat satu ja, ke hulu ke hilir
ngan atuk
sebelum PRU14

apasal dah tak kawan atuk lagi?


tapi janganlah kutuk atuk
macam tu...

tapi kan, mesti ada sebab
bab 'rayu rayu'
dengar bang non pun dah mula
sedar kut...

tapi.. pedulilah kan
lantaklah...



Selasa, 16 Jun 2020

fitnah lagi...


fitnah ni
mesti fitnah...

atuk lejen seorang negarawan
Gopal pendukung undang-undang

baik saman 
Apandi tu



mesti
buat report polis, saman kaw kaw

jangan diam
mesti berani 
kerana benar..... kan

Isnin, 15 Jun 2020

gelak lagi


ha ha
sibuk nak tapau kerajaan
yang negeri 
berlompatan keluar
mentang-mentang PKP dah longgar

  dua adun di atas
menang PRU 14 atas tiket UMNO

Bung....
jangan tak klaim
dun tu untuk 
UMNO, next pru...


Pening kepala dah
shafie apdal..
tu lah, kemaruk kuasa

tapi yang lagi pening sekarang ni
enam jahanam
yang buat BN tumbang

nak keluar...
takut
kalau tak keluar...

jangan risau..
shafie masih ada majoriti...




Ahad, 14 Jun 2020

lagi gila




akhirnya
kembali 

ingat dulu dulu
semangat tinggi bela bang non

kali ni, perjuangkan pm
untuk bang non

kalau atok degil
kasi timbul kotak kotak magic

padan muka atok
ni lalang...
errr... hulubalang bang non
sudah mari... 




Sabtu, 13 Jun 2020

pee em lagi



atas kata-kata bang non
sian
macam tak yakin ja jadi
PM


apasal atuk liat sangat
nak bagi calon PM
dibaca : 

Calon PM ja
untuk PH Plus
pada bang non

mungkin atok terkenang
suatu masa
suatu ketika di atas pentas
bang non
nak sumbat atok
dalam jel

dulu kan, bang non
pernah jadi menteri kewangan
zaman atok
mesti banyak rahsia atok
bang non pegang
guna lah, tunggu apa lagi

mesti lalang seekor tu masih
simpan
berkotak-kotak
sekarang mungkin dah simpan
dalam flashdisk
atau cloud

Jumaat, 12 Jun 2020

meroyan lagi




atok lejen
bravo!!

mesti buat ya
haramjadah kalau tak buat
nak saja maki
sumpah seranah
jijik sangat dengan Melayu

tapi...

duduk diam diam dulu
bagi sejuk
moga atuk diberi kurnia dan redha
-Nya

Hidayah Allah tak kan pernah
salah alamat

come on family atok
selamatkan
negarawan negara yang dah tersasar
ni..

kalau tak
Melayu akan ingat dia sebagai..
sabar, sabar

Melayu tak akan hormat
dan sanjung nantinya

tapi nak tambah lagi...
Ya.. Rabb...!!
Kau ambillah semula nikmat harta yang
family ni dapat dari jalan salah
bagilah atok
umur yang panjang..








Khamis, 11 Jun 2020

yakin amat..




yakin sungguh
kekanda ni kata..

kalau nak PH ambil semula mandat
yang korang kata rakyat bagi
kena guling-guling
tidur tepi jalan
macam dulu dulu
tengok, rakyat nak join tak

kalau campur campur
undi rakyat pada PN
tentunya lebih banyak
dari PH..

sekarang tambah lagi
dan terus tambah

sebab hancing sangat
terpaksa PM7 bagi tumbang kerajaan
sendiri
dan rebrand semula
supaya rakyat tak ingat
bila kena kencing





Rabu, 10 Jun 2020

atok lagi...


PH..
plus

mesti inspiration
daripada PLUS
jalan terus dan
lurus



come on PKR
tak kan atok lagi calon pm
nanti mungkir janji

kali ni suruh atuk
sumpah macam sadik
baru atuk tau
ada berani atuk..
kalau tak serah pm pada
bang non..
abislah...


ermmm
heran juga ya... pandap nak atuk
juga jadi leader...

TSMY belum keluar jurus maut
lagi..
mungkin lepas corona..

belum tau lagi



bincang 
bincang lagi

parti dah upgrade
PH plus
tapi PM...

masih tercari-cari
PKR dah confirm
tolak atuk

takut kalau atuk PM nanti
atuk letak jawatan lagi
kempunan

atuk pun
apa sal susah sangat bagi
bang Non jadi pm

susah sangat ke..
bagi ja la..
confirmkan
Bang Non calon PM9
jika PN tumbang..
mesti fight tu..
calon PM9 tunggal
atuk jangan takut..
bang Non tak kan
pedajal kawan satu parti
tak kan jadi macam DSNR
sebaik BN tumbang

Eh... atuk ada parti ke...
kan dah kena pecat..



TSMY tengok je gelagat korang
dengan senyum
paling manis....

Isnin, 8 Jun 2020

jangan tangguh lagi



tanggungjawab anak kepada ayah
sibuk macam mana pun
bagi lah ruang
untuk ayah 
senang dan tenang di penghujung
perjalanannya


tak kan tak ada secebis pun
rasa kasihan
terhadap ayah 
yang dipergunakan demi politik

rakyat dah muak
atuk buka mulut ja
berbakul-bakul caci maki rakyat
sama seperti DSNR terima dulu


kasihan atuk ni..
anak-anak, anak angkat atuk
cucu cicit piut
bawalah atuk ni ke pangkal jalan
tinggalkanlah politik

anak didik atuk pun dah sukses
pimpin negara
kan kan kan


Jumaat, 5 Jun 2020

kena lagi..


 kan 
dah kena...

PM yang disayangi
majoriti rakyat
Malaysia

ingat...
Allah dengar dan terima
tiap doa hambanya

  
betapa sayang PN
dengan rakyatnya..


Atuk lejen
and the gang
sibuk pikat MP kerajaan
lupa nak sayang sayang
MP sendiri....

belum keluar jurus maut
TSMY lagi ni...



naik lagi...


naik lagi...

yang ni naik tak apa
masih murah lagi..
Ron95 masih bawah RM1.50

tapi takut ja ada yang naik
minyak
PN tak tumbang-tumbang
lagi

pure MP
BERSATU pun, berterabur
halafikir..

tunggu la lagi
JULAI kali on time

tapi jaga jaga
jurus maut TSMY


kebetulan
kalau isi minyak
pergi petronas ya


tolong bantu 
dulu kan puluh puluh billion
kena jarah


Blogger 1

bmf

bmf