Rabu, 26 Mac 2014

percaya kotak hitam



dia boleh percaya kotak hitam pulak, sama macam dia percaya cakap orang tentang kawan dia yang jual pil kuda. kotak hitam rakaman suara aja, yang besi dia tak percaya wal hal ada muka Nuar dan China Doll main dia tak mahu percaya

akhirnya, dapat title pemfitnah. 

sahkan kematian untuk orang hilang tu pun kena ada dalil dari al-Quran dan Hadis. takkan hanya berpandu pada satu kisah saja. 


Abdul Hadi Awang



KUALA LUMPUR: Islam memberi tempoh sehingga empat tahun untuk mensabitkan kematian terhadap kehilangan seseorang yang tidak diketahui di mana kedudukannya atau hidup matinya.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, selagi tidak ditemui jasad atau bukti mensabitkan kematiannya secara fizikal, maka tempoh empat tahun perlu diambil kira.

"Dari segi Islam, pernah disabitkan kematian setelah berlalu selama empat tahun.

"Selagi tak jumpa, selagi tak sampai empat tahun, itu terpulang kepada kerajaan untuk memutuskan hal itu," kata beliau pada sidang media pimpinan Pakatan Rakyat di parlimen hari ini.

Sidang media yang turut dihadiri Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP Lim Kit Siang, dibuat khas sebagai respons terhadap pengumuman terbaru Perdana Menteri berhubung isu MH370 malam tadi.

Ustaz Hadi yang ditemui Harakahdaily selepas sidang media itu menjelaskan, hukum empat tahun itu merujuk satu kisah di zaman Saidina Umar.

Khalifah kedua itu dikatakan menunggu sehingga empat tahun sebelum memutuskan fasakh seorang wanita yang kehilangan suaminya untuk berkahwin lain.

"Selagi tak dapat bukti jasad, atau fizikal atau saintifik, hukum ini terpakai.

"Kita tak boleh bergantung hanya kepada imej satelit, yang mengandaikan pesawat pecah.

"Kita perlu terus mencari sehingga jumpa kotak hitam, baru kita boleh sahkan," kata beliau kepada Harakahdaily.

Dalam perkembangan berkaitan, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memaklumkan bahawa Majlis Fatwa Kebangsaan akan bersidang pada jam 6.00 petang ini bagi membincangkan solat jenazah ghaib.

Bercakap ketika membentangkan usul takziah di Dewan Rakyat hari ini, Najib juga memaklumkan bahawa kerajaan tidak berhasrat memasang bendera separuh tiang sebagai tanda berkabung, sehinggalah bahagian badan pesawat MH370 ditemui.

Beliau juga berkata, usaha mencari diperhebatkan dan tidak menolak kemungkinan berdepan dengan kesukaran luar biasa.

Usul tersebut menyusul selepas beliau malam tadi mengumumkan, bukti-bukti sedia ada merumuskan bahawa MH370 mengakhiri penerbangannya di pertengahan Lautan Hindi, di sebelah Barat Perth, Australia.


Ombak lautan Hindi

begitu sukarnya menjejak dan mencari MH370.


The Indian Ocean is the third largest of the world's oceanic divisions, covering approximately 20% of the water on the Earth's surface. It is bounded by Asia—including India, after which the ocean is named on the north, on the west by Africa, on the east by Australia, and on the south by the Southern Ocean (or, depending on definition, by Antarctica). As one component of the World Ocean, the Indian Ocean is delineated from the Atlantic Ocean by the 20° east meridian running south from Cape Agulhas, and from the Pacific Ocean by the meridian of 146°55' east. The northernmost extent of the Indian Ocean is approximately 30° north in the Persian Gulf. The ocean is nearly 10,000 km (6200 mi) wide at the southern tips of Africa and Australia, and its area is 73,556,000 km² (28,350,000 mi²), including the Red Sea and the Persian Gulf.
The Indian Ocean's volume is estimated to be 292,131,000 km³ (70,086,000 mi³). Small islands dot the continental rims. Island nations within the ocean are Madagascar (the world's fourth largest island), Bahrain, Comoros, Maldives, Mauritius, Seychelles and Sri Lanka. The archipelago of Indonesia and the island nation of Timor-Leste border the ocean on the east.


namun DS Hishamuddin menegaskan akan terus mencari MH370 sehingga dapat.

Isnin, 24 Mac 2014

mungkin berakhir

mungkin akan berakhir segala kemusykilan di mana hilangnya pesawat MAS MH370




di bawah adalah antara kata-kata yang diucapkan oleh PM dalam sidang akhbar sebentar tadi


Flight MH370 ended in the Southern Indian Ocean -DS Najib Razak

 I urged the media to respect the (families') privacy and allow them the space they need at this very difficult time

With deep sadnest that I must inform you with this new data, MH370 ended in the Southern Indian Ocean

A remote location far from any possible landing site.

NMARSAT and AAIB concluded MH370 last position was in the middle of the Indian Ocean west of Perth.




mungkinkah dengan penemuan objek-objek oleh satelit China dan France di selatan Lautan Hindi mengesahkan bahawa itu sebahagian pesawat MAS MH370  yang hilang.


pusaran

ada pusaran pulak...

ada taufan lagi....

memang besar sungguh dugaan...



 “Pasukan SAR di Selatan Lautan Hindi sekarang bekerja di kawasan laut yang ada pusaran amat besar. Pusaran ini mampu memerangkap apa saja objek yang jatuh di dalamnya.”mengikut kata Pensyarah Jabatan Geografi Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya (UM) Prof Datuk Dr Azizan Abu Samah mengenai keadaan di selatan Lautan Hindi, kira-kira 2,500 kilometer ke arah barat daya Perth, Australia yang menjadi tumpuan dunia sekarang.

Pusaran besar ini dinamakan gyre di Lautan Hindi itu amat luas dimana saiznya merangkumi Sumatera, Indonesia hingga ke perairan Madagascar.

“Gyre adalah pusaran besar di permukaan laut. Semua serpihan yang terperangkap dalam gyre ini akan berpusing dan diapung oleh arus.

apa pun tahniah buat bin Nuar...

sebab menang PRK Kajang....

nampaknya.... orang-orang Kajang lebih berminat dengan kerusi MB seperti yang digembar-gemburkan berbanding apa yang ditawarkan BN. mungkin... apa-apa yang datang dari kerajaan pusat akan melalui pejabat MB, memang takkan dapat pun... 


lebih baik dapat YB merangkap MB...

jadi ada baiknya dapat MB baru... 

jadi...walaupun ramai tak datang ngundi, mungkin orang PAS yang boikot kut, namun Wan Azizah masih mampu menang besar... majoriti merosot tidak gambarkan kekuatan BN bertambah dan PKR lemah. 

BN Selangor kena banyak muhasabah diri lagi...


Ahad, 23 Mac 2014

beri peluang

walau peluang menang tipis....

namun, diharap pengundi Kajang bijak memilih ADUN yang akan mewakili mereka.

berilah peluang pada calon BN




dengan track rekod yang bersih, moga calon BN ini akan menang. 

mungkinkah, orang Cina akan undi BN sebab menang atau kalah calon mereka, tetap tidak akan ubah lanskap politik Selangor...

adakah dengan ura-ura calon PR ini akan bakal jadi MB Selangor... orang-orang PAS akan tolak untuk undi PR...

Sabtu, 22 Mac 2014

ada baik

dalam kesukaran dan kesedihan rakyat Malaysia dengan kehilangan pesawat MH370, namun dari sisi lain banyak kebaikan yang negara Malaysia perolehi...






antaranya, disebabkan hubungan Malaysia yang baik dengan negara-negara luar, banyak negara yang sudi menghulurkan bantuan...

walaupun misteri kehilangan pesawat komersil MAS ni adalah pertama kali dihadapi oleh negara Malaysia, bahkan misteri kehilangan pesawat ini adalah yang pertama kali juga di dunia, namun negara Malaysia berjaya menanganinya dengan berjaya. walau terdapat kekurangan, namun pujian banyak dizahirkan oleh negara-negara luar...

dan sesuatu yang menarik... bila menteri yang dikatakan lembik dulu, berjaya menonjolkan watak diri yang sebenar.... memang patut tabik pada DS Hishamuddin, karisma beliau dalam menangani situasi yang amat menekan kerajaan dilihat amat berjaya. bahkan kalau diukur ranking populariti sekarang, Hishamuddin lebih tinggi berbanding DS Zahid yang mulai merudum...

hidup memang umpama roda.



ini sebablah juga yang buatkan Anwar cemburu. dia pun nak sangat ditemuramah oleh agensi luar. 



Jumaat, 21 Mac 2014

cinta Allah dan Rasul


sebab jauh, tengok kat tv aje...








tahniah kepada yang dapat hadir.... yang telah mengenepikan fahaman politik...

memang ramai....

semoga dirahmati Allah.....

tapi PR... khususnya PKR dan kalau didokong oleh PAS...

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) sebagai tuan rumah aksi kali ini menyeru kehadiran orang ramai pada malam ini, 21 Mac 2014 jam 8.30 malam di Stadium Kajang dalam aksi Pelancaran Jelajah #RakyatBangkit Reformasi 2.0. Ia sebuah himpunan permulaan, hadirlah dengan tema hitam sebagai lambang perlawanan, ini masanya rakyat menunjukkan kekuatan.

sumber...


bila tak tahu

 bila tak tahu, patut bagi tahu...


 



KUALA LUMPUR 20 Mac - Bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin tidak berminat untuk melayan tohmahan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadapnya kerana segala tuduhan itu jelas beliau, cuma memperlihatkan kejahilan Ketua Pembangkang tersebut dalam aspek perbankan.

Berikut adalah kenyataan penuh Daim:

Saya merujuk kepada laporan Utusan Malaysia bertarikh 18 Mac tentang tohmahan Anwar terhadap saya.

Saya sudah malas hendak menjawab tohmahan Anwar kerana ini semua adalah satu bahan ketawa semata-mata. Lagipun ia tidak ada modal untuk mempertahankan 'Kajang Move' dan ketandusan bahan untuk berceramah.

Suatu ketika dahulu beliau memberitahu (bekas Perdana Menteri) Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa saya telah membawa keluar RM2 bilion dalam pesawat Malaysia Airlines (MAS). Dr. Mahathir ketawa mendengar cerita Anwar dan menjawab: "Bukankah lebih baik Daim hantar melalui pindahan elektronik bank."

Jelas sekali Anwar tidak faham cara bank menjalankan urusan mereka dan dia juga tidak tahu berapa banyak RM2 bilion itu berbanding dengan 'cash in circulation' di dalam negara ini. Sekiranya RM2 bilion itu diambil dari 'money circulation' tidak akan cukup wang tunai untuk diniagakan di negara ini.

Bodoh kalau seseorang itu untuk mengumpul dan menyimpan wang tunai sebanyak itu dan jika dibawa di dalam pesawat, agaknya semua kerusi akan dipenuhi dengan kotak-kotak berisi wang tersebut.

Sebagai Menteri Kewangan, beliau patut tahu sekiranya wang itu dibawa keluar dari 'circulation'. Bank Negara terpaksa mencetak lagi wang kerana tiada lagi 'cash in circulation'. Tidakkah Menteri Kewangan tidak tahu perkara yang semudah ini?

Seperkara lagi, apa pula dengan Jabatan Kastam. Bukan sahaja di Malaysia tetapi di destinasi di mana MAS hendak mendarat. Tengok apa jadi kepada bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib.

Selain itu, Anwar kata dia tahu saya rasuah kerana beliau mengambil alih daripada saya sebagai Menteri Kewangan. Buktinya mengikut beliau, saya buka bank-bank di Eropah Timur dan Afrika. Mungkin beliau tidak tahu ada akta 'Money Laundering Act' dan jika ingin menjadi pengarah bank pun, tiap-tiap bank negara di setiap negara akan menyiasat sama ada seseorang itu adalah 'a fit and proper person'.

Lebih-lebih lagi jika ingin membuka sebuah bank, syarat dan undang-undang yang dikenakan adalah lebih ketat (stringent). Sebagai bekas Menteri Kewangan, beliau patut tahu mengenai perkara ini.

Tohmahan-tohmahan itu hanya menunjukkan beliau tidak tahu mengenai dasar-dasar perbankan dan beliau akan menjadi bahan ketawa. Tolong jangan tunjukkan kejahilan anda.

Sekiranya ini adalah salah satu bahan gurauan di dalam ceramahnya, objektif beliau untuk menjadi seorang penghibur sudah tercapai.

Jawapan di atas memang terbaik dari Tun Daim. 

Tapi kan... rakyat negara ni bukan semua tahu macam yang Tun tahu.

Masalahnya cuma pada yang saya letak bold merah tu. orang yang dengar kata-kata Nuar tu mana tahu tentang bab benda-benda tu semua. dia orang akan hadam apa yang Nuar cakap 100%. Bila cakap tentang Tun Daim, dia orang akan ingat bekas menteri kewangan ni ada banyak duit. banyak rasuah. senang nak rembat apa saja.

bila tak mahu layan dan jawab tohmahan Nuar.... yang akan dapat segala keburukan dan caci maki rakyat ialah BN dan UMNO. kalau nak bantu BN dan UMNO kembali kuat, puak-puak yang tabur fitnah tu wajar diserang, tak kan hanya duduk diam. 

bila diam, benda tu akan jadi betul di mata rakyat.


Khamis, 20 Mac 2014

patut lawan

keputusan ni patut bagi inspirasi kepada orang-orang BN terutamanya UMNO yang tak henti-henti difitnah oleh pemimpin pembangkang. biar turun naik mahkamah, asalkan maruah diri terbela.

selagi fitnah terus ditepis dengan air liur, tak kan ada sudahnya. saman dan tuntut ganti rugi yang akan bikin sesiapa saja kecut nak tabur fitnah. selagi fitnah tidak dibawa ke mahkamah, selagi itulah rakyat akan terus terpengaruh dengan dakyah pembangkang.

sebab apa:

orang yang difitnah tak berani nak bawa kes ke mahkamah. mesti apa yang dikata benar.. dan itu persepsi rakyat terhadap parti pemerintah.






KUALA LUMPUR 20 Mac - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memerintahkan Timbalan Presiden PAS Muhammad Sabu dan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali membayar ganti rugi RM200,000 kepada bekas Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana memfitnah bekas penjawat awam itu berhubung Projek IC di Sabah.

Muhammad Sabu dan Mustafa juga diperintah membayar kos sebanyak RM50,000 kepada Wan Ahmad

Pada 5 Mac tahun lepas, Wan Ahmad memfailkan saman mendakwa Mohamad atau Mat Sabu, mengeluarkan kata-kata fitnah dalam artikel bertajuk ‘Wan Ahmad Tak Boleh Dipercayai’ dan ‘Ragu Peranan SPR – Wan Ahmad Omar Mesti Letak Jawatan’ dalam Harakah edisi Jumaat 1-3 Feb 2013 selepas ditemu ramah pada 29 Jan 2013.

Selain Mohamad, Wan Ahmad turut menamakan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali, pencetak akhbar Harakah, Angkatan Edaran Enterprise Sdn Bhd, Ketua Pengarang akhbar itu Ahmad Lutfi Othman dan penulis artikel Aziz Muda sebagai defendan.

Dalam penyataan tuntutannya, Wan Ahmad mendakwa defendan mengeluarkan perkataan fitnah bahawa beliau tidak boleh dipercayai kononnya kerana terbabit dengan pengeluaran kad pengenalan biru dalam ‘Projek IC’ di Sabah.

terbaru....

begitu teruk sekali serangan terhadap Tun Daim....

 

tak kan dia tak mahu lawan...

kalau diam maknanya benar apa yang dikatakan oleh pembangkang. 

bila diam.... bayangkan kerosakan dan kehinaan yang bakal ditanggung oleh BN walaupun beliau berada di luar BN.

jadi.... kalau nak bantu BN... patut lawan... patut saman... baca sini
 

mungkinkah...

mungkinkah....

akan jumpa...

Watch this video

Selasa, 18 Mac 2014

akan jumpa..


MH370 pasti akan jumpa....

tapi mungkin lepas 5 bulan dari tarikh hilang...





pilot mungkin dah ghaibkan kapal...

mungkin jalan ceritanya, akan ada demo besar-besaran berlaku apabila Anwar disabitkan dengan kesalahan meliwat....

tapi jalan cerita berlaku sebaliknya....  tak ada demo... yang akan menggulingkan Najib...

mungkin lepas 5 bulan.... kalau Anwar jadi PM... baru kapal akan ditemui...

mungkinkah begitu....

tapi dalam 5 bulan apa yang berlaku....

kerajaan sibuk cari kapal......

ada yang diam-diam ajak rakyat tumbangkan Najib.....

- kalau betul pilot dan mungkin beberapa orang yang berada dalam kapal telah ghaibkan kapal.... memang patut dia orang ni kena tabik. bayangkan.... satu dunia cari.... dengan pelbagai peralatan canggih, hanya ada klu kabur saja yang ditinggalkan buat dijejaki...

memang benar-benar mengkagumkan. satu dunia dimainkan. itu pun kalau bukan rampasan kapal terbang atau kapal terbang dah terhempas. kalau US tak terlibat dalam insiden ni.... US patut malu

Mudahnya diceroboh.

Kementerian Pertahanan kena ambik perhatian serius. 



Kapal tidak dikenali boleh sewenang-wenangnya berada di ruang udara negara. ghaibnya MH370 nyata beritahu kepada rakyat Malaysia betapa ruang udara kita ni mudah sangat diceroboh. Sistem radar kita pun nampak gayanya perlu dinaiktaraf.

Pakar persoal pertahanan udara Malaysia
LONDON - Kehilangan pesawat milik Penerbangan Malaysia (MAS) sejak 8 Mac lalu menimbulkan persoalan berhubung kemampuan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dalam menangani ancaman dari udara.

Siaran berita Perbadanan Penyiaran British (BBC) melaporkan, maklumat terbaru bukan sahaja menimbulkan misteri berhubung kehilangan pesawat MH370 tetapi persoalan mengapa TUDM tidak bertindak selepas menyedari kapal terbang tersebut berpatah balik.

Pihak berkuasa Malaysia mendedahkan, radar tentera mengesan sebuah pesawat tidak dikenali yang kemudian disahkan pesawat MH370 berpatah balik dan melintasi semenanjung negara itu.

Bagaimanapun, tiada sebarang tindakan diambil oleh tentera udara negara itu.

"Di mana tentera udara ketika semua ini berlaku?" kata bekas juruterbang Tentera Udara Britain dan penganalisis aeroangkasa, Andrew Brookes.

"Sejak serangan pengganas terhadap Amerika Syarikat (AS) pada 11 September 2001 semua pertahanan udara di seluruh dunia sentiasa berjaga-jaga dengan kejadian rampasan pesawat yang digunakan sebagai senjata untuk menyerang sasaran tertentu.

"Di Malaysia terdapat bangunan penting seperti Menara Berkembar Petronas yang mungkin menjadi sasaran kumpulan pelampau," tambahnya.

Ujar Brookes, ketika pesawat MH370 dikesan berpatah balik semasa dalam penerbangan dan mengubah ketinggian secara mendadak ia sepatutnya mencetuskan amaran kepada pihak tentera yang mengendalikan radar.

Akhbar The Telegraph melaporkan seorang pakar berkata, kebanyakan negara yang mempunyai pertahanan udara yang canggih akan mengesan pesawat musuh pada jarak beratus-ratus kilometer dan menghantar pesawat untuk memintasnya.

TUDM mempunyai beberapa jet pejuang canggih seperti Sukhoi S30, MiG-29N dan F18 serta sering mengadakan latihan bersama tentera udara dari negara lain seperti Britain, Australia, New Zealand dan Singapura.

Di negara di Amerika Utara dan Eropah terdapat kerjasama rapat antara pihak tentera udara dan menara kawalan trafik.

Sekiranya radar tentera mengesan satu objek tidak dikenali atau mencurigakan, prosedur normal adalah berhubung dengan menara kawalan untuk pengesahan pesawat.

Jika pesawat itu tidak dikenali pihak tentera akan membuat hubungan radio dan sekiranya gagal jet pejuang dengan segera akan dihantar bagi memintas kapal terbang tersebut.- Agensi

Isnin, 17 Mac 2014

sukar

dah mudah ke

atau semakin sukar.....



mula-mula kawasan mencari di LCS..

 

lepas tu....

patah balik....

kalau gitu..... konon ada yang dengar letupan, kapal terbang terbakar dan jatuh tu...

tidak benar... patut cari dia orang ni...

sebab dah berbohong...

tapi bab letupan tu.... polis perlu siasat lebih teliti lagi 

mungkin ada benda lain yang meletup atau diletupkan...

kini....

 

carian terbaru dah berubah...

 

'   
 



aku masih fikir,

ini kerja US.... 

macam x files...

tak kan dia orang tak ada satelit yang mampu kesan di mana kapal ni berada....

dia orang tak buka mulut sebab takut rahsia intip dan intai negara orang akan terdedah....

lebih-lebih lagi pada China dan Russia..

jadi... sekarang ni buat-buat bodoh...

lebih-lebih lagi benda ni macam ada sesuatu yang tertutup...

semuanya bermula setelah mahkamah jatuhkan hukuman pada....?

mungkinkah demo yang dirancang hari tu tak mendapat sambutan....

jalan cerita terpaksa berubah....

sama macam setahun yang lalu....

skrip dan jalan cerita berubah apabila pelaksanaannya  tersasar..

Ahad, 16 Mac 2014

bongkar

bila dah sembahyang hajat...

bila dah doa penuh kerendahan diri...

dah terbongkar pulak...

 

nak sembunyi apa lagi...

bila aku ingat....

transponder dimatikan dengan sengaja....

dan ada simulator di rumah untuk buat latihan....

tak kan dekat MAS tak cukup untuk guna simulator

mesti ada apa-apa


makin pelik

makin pelik....

mh-lastknow1

sistem komunikasi dan transponder MH370 disahkan telah dipadamkan sebaik sahaja pesawat melintasi Pantai Timur Semenanjung Malaysia dan antara pusat kawalan trafik udara Malaysia dan Vietnam.

mungkinkah:

- rampasan kapal terbang
   
- sabotaj oleh juruterbang

- atau sebab antara US dan Rusia


tak mungkin sudah terhempas.... kalau rosak tak kan dia tak boleh landing kat Vietnam ke, Kuching ke.... ini putar balik....

pelik... memang pelik...

memang kena teropong....








Sabtu, 15 Mac 2014

sebab US..?




kemungkinan besar kapal dirampas...

ada seorang penumpang Russia...

Russia buat tak tahu aja.....

yang lain sibuk nak hantar bantuan....


mungkinkah...

ada kaitan.....

kalau baca dari laporan di bawah.....

SEPANG: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini mengesahkan pesawat tidak dikenali yang dikesan radar utama adalah pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370, sambil berkata ia telah menyimpang dari laluan penerbangan asal menuju ke Beijing dan hilang sejak Sabtu lepas.

"Hari ini berdasarkan data satelit belum diproses, yang diperoleh dari penyedia perkhidmatan data satelit, kita boleh sahkan bahawa pesawat yang ditunjukkan dalam data radar utama itu adalah Penerbangan MH370," katanya. 

 Berikutan perkembangan itu, Malaysia dan rakan sejawat antarabangsanya memutuskan bahawa kali terakhir pesawat itu berhubung dengan satelit kemungkinan dalam satu daripada dua koridor.


Dua koridor yang berkemungkinan itu adalah satu koridor utara yang dianggarkan menjangkau dari sempadan Kazakhtstan dan Turkmenistan sehingga utara Thailand atau koridor selatan yang dianggarkan menganjur dari Indonesia ke utara Lautan Hindi.

"Pasukan siasatan sedang berusaha untuk memperhalusi maklumat itu," katanya.

Walaupun terdapat laporan media mengenai kemungkinan pesawat itu dirampas, Najib menegaskan bahawa pihak berkuasa masih menyiasat semua kemungkinan sehingga kepada apa yang menyebabkan Penerbangan MH370 tersasar dari laluan penerbangan asalnya. - BERNAMA



semuanya kerana US...




Jumaat, 14 Mac 2014

sesat 1

apa yang sesatnya bomoh ni....

pada aku tak sesat....

cuma ritualnya yang agak pelik....


hingga kata, buat malu satu Malaysia.....

bagi aku... yang bikin malu satu Malaysia ialah ketua pembangkang parlimen Malaysia ialah seorang biseks... 

kalau gay itu...  nafsu dia pada jantan saja.... yang ni.... dua-dua dia ada nafsu
pada jantan dan pada betina....

kan dahsyat tu....

sabit kesalahan bukan sekali, tapi dua kali....

  

ini laporan dari utusan

Sumber itu berkata, sistem itu mengeluarkan bunyi ping kira-kira sekali dalam tempoh sejam. Bagaimanapun, bunyi itu tidak menunjukkan pesawat berada di udara atau di darat. - Reuters 

bomoh tu kata...
mungkin berada dalam dimensi lain...
kalau hilang tanpa kesan dan jejak.....
ke mana lagi....

 









sama juga dengan  PR...
sebelum pilihan raya, guna khidmat bomoh ni untuk ramal peluang menang dalam PRU...
dan bomoh ni benar dalam ramalannya...

PR akan menang sokongan rakyat....
BN akan kalah....

betul.....

yang buat BN menang cuma kerusi dalam parlimen....


 
 
 
 


Khamis, 13 Mac 2014

kasihan sungguh

kepada yang kutuk-kutuk dan tak menghargai usaha SAR yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia, agensi yang terbabit serta negara-negara luar yang menghulurkan bantuan....

tengok kat bawah ni....



.bayangkan orang-orang di sekeliling yang bertungkus-lumus, berusaha keras dan bersengkang mata untuk menjejak dan mengesan MH370.

tolonglah hargai....
 

walau pun kadang nampak sangat gelabah dan celaru.... tapi.... respek sangatlah....

bukan macam sorang ni....

Anwar Ibrahim: Not going without a fight 

langsung tak peduli dengan apa yang menimpa negara.....

sedangkan ada  rakyat Malaysia yang mungkin mengundi dia dalam PRU lepas.....

sibuk kata konspirasi kerajaan nak zalimi dia....

tapi dia tak jawab bagaimana air mani dia ada dalam bontot sepol....

takkan bini dia bagi masuk air mani tu kut.... atau air mani dia ni ada di mana-mana, tu sebab senang sapa-sapa ambil dan bubuh dalam bontot sepol....

atau hilangnya MH370 dah ada dalam radar dia kut...?

bagilah....

sebaris ayat pun hatta sepatah kata buat MH370...




cuba tukar

semoga MH370 akan berjaya ditemui walau dalam keadaan apa sekali pun

 

usaha SAR nampaknya hanya tertumpu di lautan....

skop kecil dah jadi luas... 

dah menyeberang Tanah Melayu..


 

 



 tak bolehkah tambah fokus....

tak adakah usaha nak cari di darat pulak....

hutan kat banjaran tu tebal....

ada kemungkinan macam kemalangan heli kat Bario....

dan satu....


 


aku kasihan tengok pengarah DCA.....

cakap pun sangkut-sangkut... 

gagap dan macam susah nak susun ayat, hingga buat orang timbulkan macam-macam persepsi... 

kalau masalah utamanya sebab BI,  lantak ajalah dalam bahasa Melayu...

taulah wartawan tu nak cari terjemahan...

memang faham dalam situasi yang semakin beri tekanan... kadang-kadang benda yang selalu dibuat pun jadi bercelaru...




Rabu, 12 Mac 2014

bongkar

dengan niat bukan untuk mengaibkan sesiapa....



tapi kena hayati apa yang disarankan oleh Kapten Norudin Abd Majid:

hasilnya....

setelah doa dan sembahyang hajat dilakukan....

begitu banyak kepincangan dan kekurangan yang berlaku....

lihatlah kuasa Yang Maha Berkuasa....

kenapa MAS saban tahun rugi..... dan rugi....

 - isu pembantu pilot dalam kokpit

- isu pilot sokong PR ( kalau dia bukan penyokong tegar PKR, sudah tentu puak sebelah kata ini adalah konspirasi kerajaan untuk alih kes si peliwat).

- imigresin 

- Polis dengan MAS bercanggah dengan isu penumpang yang ada dalam kapal. 

- pengarah DCA kata macam Bartolli tapi....

 


mungkin lepas ni akan terbongkar lagi isu-isu yang tidak pernah dibayangkan oleh rakyat.

 

semoga MH370 akan berjaya ditemui dan merungkai segala macam misteri yang berlaku...

- FBI dah masuk dan CIA mulai campur tangan..  boleh hadamkah bulat-bulat apa yang US cakap sedang banyak saksi mulai tampil terutamanya saksi awam di Trengganu. 

baca sini


Blogger 1