Jumaat, 3 Februari 2012

Lagi 1 parasit PAS

Dr. Abdul Rani Osman, inilah salah satu parasit dalam PAS. kalau bukan parasit, sepatutnya dia cakap yang elok-elok je tentang Hadi. Hasrat Hadi tu sepatutnya ditentang dengan cipta macam-macam alasan, macam alasan Harun Taib yang nak tengok Hadi jadi PM. Ini tak, dari kata-katanya semacam mempelawa pulak Hadi berundur dan kekal dengan keputusannya.

satu lagi, mungkin Hadi tak kan berundur. kenyataannya itu semacam satu ujian, saja nak test market. sama ada dia ni popular ke tak. tapi nampak gayanya, seluruh ahli PAS hatta PR pun tak sependapat. ada yang nak Hadi kekal dan ada yang lagi suka Hadi berambus. yang paling suka tentu sekali lah mat sabun. wow, jadi presiden parti PAS, boleh lagi jadi PM. mesti dia akan korek balik kes liwat Anwar jika pakatan berjaya memenangi PRU 13. Lepas Anwar, tentu sekali calon yang paling layak jadi PM ialah Presiden PAS.

apa pun ia mungkin satu signal pada Nik Aziz supaya cepat-cepat bersara. dia ni macam makin kemaruk pulak pegang kuasa di hujung-hujung hari ni.


Hadi mahu berundur bukan kerana ‘parasit’ Pas

SHAH ALAM 2 Feb. – Pas Selangor menolak tanggapan bekas Pesuruhjayanya, Datuk Hasan Ali kononnya kesediaan Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) mempunyai kaitan dengan dakwaan wujudnya ‘parasit’ dalam parti itu.

Pesuruhjayanya, Dr. Abdul Rani Osman berkata, kenyataan Abdul Hadi itu merupakan pandangan peribadi beliau yang berkemungkinan mahu memberi tumpuan untuk bertanding satu kerusi sahaja pada pilihan raya umum akan datang.

‘‘Tidak ada desakan, tekanan atau pengaruh ‘parasit’ seperti yang didakwa oleh Hasan. Abdul Hadi mungkin mahu memberi tumpuan pada satu kerusi sahaja, bukan beliau bermaksud mahu berundur,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Presiden Pas yang juga Ahli Parlimen Marang dan Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang yang bercadang tidak bertanding pada PRU13 akan datang.

Bagaimanapun, kenyataan Abdul Hadi itu mencetuskan pelbagai desas-desus yang mendakwa tindakan tersebut berpunca daripada kepimpinan Pas pada hari ini yang bermasalah selain banyak dasar parti dipengaruhi oleh golongan tertentu.

Malah, Hasan yang dipecat daripada parti itu pada 8 Januari lalu turut mendakwa, Pas tidak lagi berpegang pada matlamat perjuangan asalnya iaitu menubuhkan negara Islam berikutan penguasaan kumpulan ‘parasit’ yang telah mempengaruhi dasar parti itu.

Hasan dalam satu laporan media pada 16 Januari lalu mendedahkan kumpulan berkenaan yang berjaya menyusup masuk ke dalam parti kini semakin kuat dan telah memegang pelbagai jawatan penting dan strategik.

Abdul Rani yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Meru ketika ditanya mengenai pendirian Pas Selangor berhubung hasrat Abdul Hadi itu menyatakan, pihaknya tidak ada masalah sekiranya Presiden Pas itu mempunyai hasrat sedemikian.

‘‘Itu terpulang kepada Abdul Hadi. Sebaik-baiknya biarlah ahli Pas di peringkat akar umbi yang menentukannya. Namun, bagi Pas Selangor, kita harap beliau kekal bertanding dan memimpin parti,'' katanya.

Blogger 1