Selasa, 28 Februari 2012

Sebab Datuk Phahrol Tolak

Ini nak jadi MB...



yang ni masih kekal sebagai MB.

masa makin suntuk, PRU13 dah semakin hampir. nampaknya yang kat atas tu akan kempunanlah jawatan MB.



satu lagi, apa beza Exco dengan jawatankuasa PAS negeri. Exco ada ketua, jawatankuasa PAS negeri pun ada ketua. kalau benar dia tak sebulu ngan kepimpinan DS Azizan sebagai ketua, dia juga sepatutnya lepaskan jawatan Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS. sebab pimpinan jawatankuasa PAS negeri diterajui oleh DS Azizan. Barulah pimpinan PAS Kedah tenang sebab tak ada langau yang berbeza pendapat ngan ketua...

nampak sangat dia ni nak jadi MB. entah siapalah yang gula-gulakan dia ni akan bakal jadi MB Kedah ekoran beberapa isu besar yang menjatuhkan imej DS Azizan sebagai MB.

Phahrolrazi akui ada perbezaan pendapat dengan Azizan


2012/02/28
ALOR SETAR: Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi berkata, beliau enggan dilantik semula sebagai Exco kerajaan negeri Kedah kerana mempunyai perbezaan pendapat yang "kritikal" dengan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak dalam soal pentadbiran kerajaan negeri.

Bagaimanapun, katanya, jika pimpinan PAS Pusat mahu beliau kembali menjadi Exco, beliau bersedia mempertimbangkannya tetapi dengan syarat-syarat tertentu dan pendapatnya diambil kira.
Beliau yang menyifatkan masalah beliau dengan Azizan, yang juga Pesuruhjaya PAS negeri, sebagai masalah peribadi berkata beliau berhak untuk tidak terus menjadi Exco kerana sebagai Exco beliau perlu taat kepada ketua dan jika tidak beliau perlu "keluar".
"Dalam organisasi kita hendaklah setuju dengan pemimpin kita. Kalau ada banyak perkara yang tak setuju kita tak boleh duduk dalam organisasi itu.

"Sebagai kerajaan kita ada tanggungjawab bersama, kalau tak setuju kena ada cara untuk kita tak susahkan mereka (ketua). Menteri Besar ada pendapat dia sendiri. Pendapat itu perlu dihormati.

"Perbezaan pendapat itu memang biasa. Kalau dalam 10 perkara, perbezaan pendapat hanya satu, dua tak apa tapi kalau dah enam, tujuh, ia tak wajar.

"Tindakan seperti ini perlu (tidak sambung untuk jadi Exco) adalah supaya organisasi lebih tenang," katanya pada sidang media di kediamannya di sini, hari ini. - BERNAMA

Mesti Badrulamin ada kung fu

Ostat Badarulamin kata, dia dibelasah oleh samseng dalam 20 orang. Tapi bila tengok gambar dia pergi JAIP, langsung tak ada kesan merah ke, biru ke kat muka. Kalau kat badan tu, mungkin teman khalwatnya lebih arif sebab masa tu dengarnya hanya paka towel. Tak ada juga tampal plaster ke kat muka ke, tapak tangan ke akibat dibelasah. Tulang-temulang pun tak ada yang patah gamaknya sebab ostat ni masih boleh jalan sendiri ke pejabat JAIP. waktu naik tangga pun steady aje seperti tak ada sakit apa-apa akibat dibelasah oleh samseng seramai 20 orang. Ostat siap senyum lagi, cam senyum puas aja.

rumusannya, dari aksi ke pejabat JAIP, ostat langsung tak menderita apa-apa kesakitan walau pun telah dibelasah sebegitu ramai samseng.




tak pulak macam orang kat bawah ni, lembik semacam.seorang je tonyoh muka dia, tapi suara salakan dia tembus ke bulan. tapi kalau jumpa jambu, jadi keras alang kepalang.




agaknya, aksi ostat ada persamaan dengan aksi di bawah kut. cuma, kat bawah ni, samseng dia lagi ramai. tapi kalau 20 orang tu, dah cukup tenaga untuk belasah seorang tua yang dah sampai separuh abad.

ostat ni memang banyak ilmu kut. ilmu pelemah samseng dan ilmu penakluk perempuan. hebat dia ni, nama mesti dah sebaris Anwar dan Mat Sabun.

Blogger 1