Selasa, 30 April 2013

Main Belakang

 Main belakang...



Bukan Nuar aja boleh main belakang....

Ansari pun boleh....





Ansari taja anak....





 lawan Presiden Angkatan Perubahan Sabah

 

Ini komen Azmin Aiskrim..

Yb. Azmin Ali menegaskan perbuatan ansari abdullah selaku ketua cabang Tuaran yang mana telah membelakangkan perjuangan parti dan secara terang-terangan menaja anaknya erviana ansari sebagai calon bebas bunga raya adalah tidak beretika dan amat mendukacitakan. Beliau menyarankan semua ahli PKR Tuaran menolak calon bunga raya. Perbuatan ansari abdullah hanya akan menguntungkan UMNOBN dengan perpecahan undi. Tindakan tegas daripada pucuk pimpinan parti akan diambil bagi menjaga kewibawaan PKR!

cerita dongeng

Kajian UMCEDEL



Voter Sentiment Ratio



Aku nak kata kajian tu salah, memang tak boleh. Kajian tu memang betul cuma responden yang digunapakai mungkin banyak yang memihak kepada PR. 

Apa pun, ia patut dijadikan iktibar oleh BN dan jentera parti agar terus berusaha memenangi hati pengundi sehingga ke titik penamat.

dan satu perkara yang perlu diambil perhatian ialah PR dah mula canang sana sini yang mereka pasti akan dapat menumbangkan BN. PR pasti akan berjaya membentuk kerajaan walhal hari buang undi pun belum kecuali undi awal dan undi pos.

apa akibatnya jika PR tumbang dan tidak dapat menerima kekalahan. Mungkin cerita dongeng tentang PR akan menang sengaja dibuat bila menyedari yang PR tidak mampu menawan Putrajaya. Penyokong yang gila meroyan dan tidak menerima kekalahan pastinya akan berbuat sesuatu yang melanggar undang-undang...

Isnin, 29 April 2013

Kancil

kancil lawan gajah

di Permatang Pauh...



Adakah kali ini Anwar akan tumbang di kubu kuatnya...



dengan sokongan yang semakin meningkat, insya Allah... 

dengan akar umbi PAS yang mahukan HJ. Hadi jadi PM, ramai yang akan berpaling pada Dr. Mazlan..


Ahad, 28 April 2013

Simpati

dari blog pembangkang...

Taktik nak raih simpati...

Taktik ni dah basi.... dah tak boleh terima...

PASbabi

ni semua kerja BN .... UMNO..

kalau BN / UMNO buat, bagilah bukti, ingat kalau sekadar besi je sebagai bukti, baik tak usah... bukti yang cukup sempurna bila korang dapat tangkap masa dia orang buat kerja vandalism ni...

tapi memang pun PAS B***. Asyik-asyik nak buat hudud. Tapi tak pernah ada usaha untuk melaksanakannya. Kalau cakap, semua boleh... dah kena kenen Nuar. Cakap je, janji apa saja... semua boleh.. tapi tunai...?


Rabu, 24 April 2013

Tong Kosong

Tak kira PAS ke, BN ke.... 

usaha Haron Din wajar kita sokong. Tapi kalau usaha tu sekadar hanya cakap mulut dan tak ada kesungguhan nak buat, jadi haramlah akibatnya. Kalau cakap depan Islam amat tegas tapi depan bukan Islam dan orang-orang yang bersekongkol dengannya lebih lembut dari jeli buat apa...


mula kata nak pertahankan kalimah suci Allah....

tapi kini diam...

lepas kalimah suci Allah reda, timbul pulak isu hudud.. nampak gayanya mungkin akan jadi kenyataan. Jadi kenyataan bersandarkan hanya DAP nak guna lambang PAS. Guna lambang saja dah jadi sifir PAS yang DAP terima Islam dan dah bagi lesen untuk laksana hudud. 

Apa isi dalam otak tak tahulah... 

Walhal, di sebalik tu dia tak tahu... kalau dulu penyokong PAS nak pangkah DAP fikir ulangkali. Ini, kalau DAP dah guna lambang PAS, penyokong PAS dah tak fikir-fikir lagi. Janji bulan terus pangkah sedangkan yang dia pangkah adalah parti yang menentang keras pelaksanaan hudud PAS...

Dalam manifesto tak ada hudud, dah sah tolak hudud... masih nak kelentong lagi nak buat hudud..

Selasa, 23 April 2013

Subahat

Rupanya, ada sebab kenapa PAS lawan PKR untuk beberapa kerusi dalam PRU13 ni...

rujuk sini



rupanya, Hj Hadi terima laporan ada calon PKR yang terlibat dalam aktiviti jenayah. Berdasarkan laporan itulah mengapa HJ Hadi dan PAS tolak dan tentang beberapa calon PKR.

Sepatutnya, jika ada maklumat tentang aktiviti jenayah, perlu dilaporkan. Kalau tahu dan mendiamkan diri, maknanya tu subahat. Polis memang tak boleh buat apa selagi tiada laporan dan bukti. Tapi, sebagai seorang pemimpin Islam, dia tahu apa dosanya subahat. Membiarkan sesuatu aktiviti jenayah yang boleh memudaratkan keselamatan dan kemakmuran sangatlah tidak bertamadun. Macam negara koiboi pulak.

Atau, dia ni memang dah biasa bersubahat dengan perkara-perkara yang dilarang. Tu sebablah tak mahu polis ambil tindakan. Tindakan yang dia ambil hanya nak untungkan dia aja.

Ataupun, dia tak mahu lapor nanti kantoi pulak terlapor isu video stopa....




Isnin, 22 April 2013

Tumbang




Belum buang undi, BN dah tumbang satu kerusi di Pasir Mas...

dan tambah lagi tujuh yang belum pasti di bawah; boleh menang ke tidak. Bila lawan sesama sendiri, yang untung tentunya lawan. Yang keluar dari BN tentu sekali akan membawa bersama penyokong dan pengikut, ini tentunya amat menyukarkan untuk menang.

1.    Parlimen Kuala Kangsar, Perak - Datuk Kamilia Ibrahim
2.    Parlimen Tasek Gelugor, Pulau Pinang.- Datuk Seri Mohd Shariff Omar
3.    Parlimen Sepang. - Suhaimi Mohd Ghazali dan Hanafiah Mohamed
4.    Parlimen Lembah Pantai.- Rusli Baba
5.    Parlimen Bandar Tun Razak - Mokhtar Salahudin dan Mohamad Sukeri Abdul Samat
6.    Parlimen Pengerang. - Mohd Azaman Johari
7.    Parlimen Batu Kawan - A Mohan

belum lagi beberapa kerusi DUN yang turut ditandingi oleh ahli-ahli BN  sebagai calon Bebas.

Laporan seterusnya..

kita sibuk cakap pihak lawan huru-hara dalam menentukan calon, walhal dalam kem BN sendiri tidak terkawal. Apa susah sangatkah ketua bahagian nak kawal AJK masing-masing, sentiasa ada perbincangan dalam menentukan siapa calon yang paling layak mewakili BN atau ketua bahagian yang monopoli hingga tidak mendengar suara akar umbi. Sudah konfiden sangatkah nak menang....

kita gelakkan orang, gelak tu kena pada kita sendiri...

Khamis, 18 April 2013

beri peluang



PRU13: Lajim pertahankan kerusi Beaufort, tanding DUN Klias





Lajim akan ditentang oleh calon BN untuk kerusi Parlimen Beaufort.



dan akan menentang calon BN untuk kerusi DUN Klias




Kalau pemimpin yang diikut moralnya sudah koyak rabak, apa moral yang cuba disampaikan oleh Lajim. Sepanjang jadi Adun dan MP, pembangunan yang ada di Beaufort pun disebabkan BN berkuasa. Sudah cukuplah Datuk Lajim diberi peluang selama lebih 20 tahun. Berilah peluang pada orang lain yang lebih berwawasan dan punya komitmen tinggi dalam memastikan pembangunan di daerah Beaufort berterusan dan suara kaum bumiputera Bisaya masih ada dalam kerajaan negeri dan persekutuan.

Jika Lajim dipilih semula, maka secara tidak langsung akan menyokong perjuangan Anwar yang sudah jauh tersasar.



Rabu, 17 April 2013

Undilah....


Baca blog-blog yang memaparkan rasa tidak puas hati akar umbi, serta individu yang tidak dicalonkan hingga ada yang sanggup nak jadi calon bebas dan masuk parti lain buat aku rasa loya. sakit hati bawa ke sakit kepala.

ada lagi manusia-manusia dalam barisan nasional yang tak mahu terima keputusan yang telah dibuat oleh PM.



perlu tanamkan dalam kepala hotak memasing, PRU 13 kali ni bakal menentukan nasib bangsa Melayu dan Islam itu sendiri. Tumbang Melayu maka lemahlah Islam. Nak harapkan PAS yang menolak bangsa Melayu dan menjual Islam demi politik, jangan haraplah. 

Nak pertahankan kalimah suci ALLAH pun tak berdaya, inikan pulak nak menjaga kesucian agama Islam. Baru DAP batuk dah diam. DAP cadang nak guna lambang bulan, hidung dah kembang kempis umpama dah berjaya tawan dan Islamkan DAP.

jadi, sapa-sapa yang rasa marah dan kecewa, tolak tepilah dulu. PRU kali ini amat getir buat bangsa Melayu dan Bumiputera dalam mempertahankan semua keistimewaan yang telah diberikan oleh Barisan Nasional. 

Pastikan Barisan Nasional kembali memerintah Malaysia dengan mendapat mandat yang cukup besar. Selepas itu, buat akar umbi atau penyokong calon yang tak terpilih tu, andai calon yang korang tak suka tu menang, korang hadaplah dia siang malam. Minta apa saja. Kalau tak layan korang buat demo depan PM. 

Kepada yang tak terpilih tu, cukup-cukuplah dengan limpah rezeki yang Allah salurkan melalui BN. Mungkin ada sebab mengapa tidak tercalon semula. korang muhasabah dirilah. Cari kelemahan.

Undilah BN. Jangan sesekali pangkah PR atau rosakkan kertas undi. Fikirlah, masa pangkah nanti, undi adalah untuk BN. Undi adalah untuk Najib. Undi BN bermakna korang menyokong perjuangan DS Najib. Sokong DS Najib menghapuskan petualang dan pengkhianat agama, bangsa dan negara.



lebih baik kita berdoa daripada mengutuk dan menghina sendiri calon parti yang telah dipilih oleh PM. ayuhlah kita bermohon agar PRU 13 ini karier poltik Anwar berkubur. Malaysia lebih aman bila ANwar tiada.

sakit...


dah pencen dalam bab seks sebab.....

yang ni sakit belakang...



yang ni sakit lutut



walhal....

yang ni kalau ceramah boleh berjam-jam...



yang ni, sakit lutut boleh pulak nak mengamuk...



senang je nak cover pemimpin PR ni... Kata sakit aje dah boleh lepas tuduhan. Patutlah ramai sangat yang nak join PR, sebab bila buat dosa, tak payah nak siasat. Akan ada pemimpin-pemimpin atasan yang akan bela dengan bagi alasan-alasan yang cukup power sekali untuk dihadam oleh penyokong-penyokong mereka.

Ahad, 14 April 2013

Memang dirancang

Macam mana Mustafa Ali nak bawa kes ni ke pengadilan. Dia tak buat pun laporan polis. Yang ada cuma laporan kat bawah. Bila agaknya dia akan buat laporan polis..


yang di atas cuma laporan pengedaran video lucah...

Mustafa Ali patut buat laporan polis menafikan pembabitan beliau dalam video seks tu. Jika terbukti dalam siasatan nanti bukan beliau yang buat maksiat dengan perempuan tu, barulah boleh kata yang video tu adalah satu fitnah terhadapnya. Jika terbukti UMNO terlibat dengan pembikinan video tu, samanlah UMNO juta-juta...

tapi... beranikah Mustafa Ali disoalsiasat oleh polis. Mahukah dia perempuan dalam video tu disoalsiasat sama. Mahukah Mustafa Ali beri kerjasama yang sewajarnya demi membersihkan imej islamik beliau...

Ini, press tanya pun tak berani jawab. Semuanya serah pada peguam.





Patutnya PAS arahkan segera unit amal PAS cari perempuan ni....



lihat, dia tahu kedudukan kamera dan asyik pandang kamera... video curi ni memang sudah dirancang.... perempuan ni saja yang tahu dalangnya....

tapi... intinya bukan soal siapa dalang, siapa fitnah. soal pokoknya ialah persetubuhan dalam video tu haram ke halal. yang tertuduh perlu bersihkan diri....

Jumaat, 12 April 2013

Tumbang


Ini kata lidah HARAMKAH.




Tapi yang kat bawah dia tak mahu ulas....





supaya adil, PKR dan MCA sama-sama tumbang....




apa pun...

aku tumpangkan iklan seluar dalam kat bawah....













Rabu, 10 April 2013

Haram


Ni lah, kalau dah berkawan dengan setan. Perangai lebih jahanam dari yahudi. Kalau yahudi buat benda ni, dapat terimalah sebab yahudi memang nak hancurkan Islam. yang ini, Islam nak hancurkan Islam....




Sepatutnya, pejuang-pejuang syiar Islam ni dibantu dan disalurkan segala bantuan. Ini, lihatlah.... dek kerana teguran demi membetulkan segala kesesatan yang dilakukan oleh PAS, sekolah pondok ni jadi mangsa...

doa orang yang teraniaya itu akan dimakbulkan. harap haramjadah Parti Ajaran Setan ni akan dikuburkan terus dalam PRU nanti.....

Di atas adalah salah satu sebab kenapa haram undi PAS...

Ahad, 7 April 2013

Kembar Nuar

Untuk menafikan yang Nuar terlibat dengan skandal seks yang mana video telah ditunjukkan sebagai bukti, dengarnya ada usaha nak mencari kembar seiras Nuar. Orang yang akan mengaku sebagai pelaku utama video seks yang boleh ditonton di youtube...

baca di sini

sebenarnya, pakatan awal-awal lagi boleh menafikan yang pelaku utama video seks tu bukan Nuar. sebab Nuar sebenarnya seperti di bawah...



yang kat bawah kan beza...





entri saja nak tolong Nuar reda kepeningan....



muka pun dah monyok..... tak tahu nak bertanding di permatang pauh ke tak walau dia dah umum akan pertahankan kerusi. cakap Nuar mana boleh pakai. cakap lain buat lain.... yang ramai dekat permatang pauh tu mungkin panganut PAS, penganut PKR taklah seberapa.... kalau penganut PAS sabotaj Nuar dan nakkan Haji Hadi jadi PM, maunya tumbang Nuar di sana.... memang sah kempunan jadi PM, apatah lagi jadi PM pembang di parlimen....



fening woo.....

Jumaat, 5 April 2013

Tolak Islam

UMNO, BN, kerajaan tolak dasar Islam...

Nik Aziz




Kalau kerajaan tolak dasar Islam.... Nik Aziz ni belum tentu akan jadi mursidul am Pas. Sudah tentu tidak ada parti politik yang dikaitkan dengan Islam. Sudah tentu tidak ada pembinaan masjid, surau dan madrasah. sudah tentu tidak ada sekolah agama, universiti, mahkamah, perbankan, radio, tv Islam kat Malaysia ni. Apa saja yang berkaitan dengan Islam pasti akan diharamkan......dan, sudah tentu tidak ada agama Islam di Malaysia ni.... 

itu kalau dasar Islam itu ditolak dalam pentadbiran. Walhal, hari ini, kita bukan saja lihat Islam terpelihara dan subur di bumi Malaysia, bahkan orang Islam dapat beribadat secara aman dan tenang tanpa apa-apa gangguan.

dalam negara yang berbilang kaum dan pelbagai agama... kekuatan agama akan selari bila sesuatu bangsa itu kuat. Malaysia, apabila Melayu yang beragama Islam kuat, maka akan kukuhlah agama Islam. Kalau Cina yang beragama buddha/ kristian berkuasa, akan terpeliharakah Islam sebagaimana orang Melayu berkuasa... Contoh paling hampir di Myanmar. Kalau tidak ada kuasa, pasti Islam akan diperlekehkan..

Nak harapkan PAS memperjuangkan Islam, jauh panggang dari api. Nak pertahankan kalimah suci ALLAH pun tak terdaya, inikan pulak nak perjuangkan Islam.


Khamis, 4 April 2013

Pura-pura

Aku tak mahu tuduh dia dibeli oleh PAS. Cuma aku nak kata yang dia ni orang PAS. Pura-pura masuk UMNO kemudian isytihar yang dia tak pernah masuk UMNO. Hasilnya, UMNO juga yang dapat taik..

Dah memang type orang PAS.  Kalau tak bebal pasti bodoh. Dia kata untuk mendapat penerangan bantuan perniagaan, Kalau nak buka perniagaan, pergilah kepada agensi yang berkaitan. Dana pun kerajaan dah salur banyak.

Dah tahu majlis pengumuman keluar parti, apa sal tidak keluar awal-awal lagi. Dari sini dah tahu, dia ni memang ada agenda nak jahanamkan UMNO.

kedua, kalau dah tahu program tu keluar PAS masuk UMNO, kenapa tak tolak bila diminta bergambar dan pegang borang UMNO. yang itu boleh terima lagi lah tahap bodoh dia ni... yang tak boleh terima bila dia ni diminta menyampaikan ucapan. tak apa, boleh terima lagi kalau dia tolak... tapi..... memang bodoh sangatlah...

dia ni, kepala otak dah kena racun... dia ingat, apa saja ada program UMNO, mesti ada yang hulur projek. bodoh sungguh.. tak dapat dari PAS, nak rembat pulak dari UMNO. UMNO kalau nak bagi projek pun, semua kena ikut saluran, bukan main lubang belakang....



Berita keluar PAS




KUALA LUMPUR 4 April - Satu rakaman video menjadi bukti kukuh bahawa tindakan pelajar-pelajar Pondok Tal Tujuh di Kota Bharu menyertai UMNO di Pasir Mas baru-baru ini bukannya fitnah, sebaliknya ia keputusan sukarela mereka.
Video berdurasi 46 saat itu dirakam krew Astro Awani yang membuat liputan majlis penyerahan borang keahlian pelajar terbabit kepada Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Datuk Hanapi Mamat dalam satu majlis ringkas di Tendong, Pasir Mas pada 1 April lalu.
Pada saat ke-13 video itu, salah seorang daripada pelajar itu, Mohd. Hafni Zaini, secara jelas dan terang berucap di rostrum menyatakan bahawa beliau sebagai wakil kepada pelajar-pelajar pondok itu ingin menyertai UMNO.
Kata Mohd. Hafni: "... mewakili, saya wakil... saya ingin sokong UMNO."
Rakaman video itu boleh disaksikan di http://youtu.be/XdrRy61jglM.
Semalam, Mohd. Hafni menafikan dia menyertai UMNO dan video penafian itu dimuat naik ke YouTube (http://youtu.be/3HxJ14B07lk).
Bagaimanapun, pemerhatian daripada video tersebut, Mohd. Hafni jelas kelihatan seperti membaca skrip penafian kemasukannya dalam UMNO.
Sementara itu, Hanapi ketika mengulas penafian Mohd. Hafni itu mendakwa, pemimpin Pas telah ‘membeli’ beberapa pelajar Pondok Tal Tujuh sehingga mereka yang baru menyerahkan borang keahlian UMNO pada Isnin lalu menafikan tindakan mereka.
Kata Hanapi, tindakan terdesak Pas itu bertujuan menutup kelemahan mereka yang gagal memerintah negeri ini sehingga ramai guru dan pelajar pondok bertindak keluar daripada parti itu. - UTUSAN ONLINE

Rabu, 3 April 2013

Bubar

Bubar Parlimen.....?

paling awal, Rabu.....

paling lewat.... 28 April...

ini akan diikuti oleh negeri-negeri yang dikuasai oleh BN.kecuali Sabah, Trengganu,Kedah dan PP, negeri-negeri lain juga mungkin akan bubar secara automatik... mungkinkah Kedah dan PP, akan mengadakan pilihanraya berasingan....

 

mungkin PM nak buat rekod, biar parlimen bubar secara automatik....juga mungkin nak tengok pembangkang makin hari makin meroyan dan melalak, tilik tarikh PRU13 sebab dah kena psiko oleh PM...

Blogger 1