Ahad, 26 Mei 2013

demokrasi

demokrasi mati...

himpunan yang diadakan konon nak perjuangkan demokrasi...







mungkin demokrasi hanya hidup di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan.
bodoh, bebal dan bahalol...
itulah kalau otak dah diliwat...

kalau demokrasi mati....
BN dah tentu menang semua kerusi dan tiga negeri tak kan dipegang oleh pembangkang....



dan gambar kat bawah ni sudah jelas fitnah. Adakah SPR masih nak bertahan. Sampai bila nak bertahan. Adakah sampai semua rakyat Malaysia dah diracun akal fikiran hingga percaya dakyah pembangkang...






inilah yang dijaja oleh pembangkang. semua tuduhan tak berasas pun akan diterima oleh penyokong pembangkang tanpa tapisan. 

apa sebabnya? 
sebab SPR tak mahu ambil tindakan kepada segala tuduhan. 

Sabtu, 25 Mei 2013

liat sungguh...

kalau cakap aja, kata gambar tu palsu dan tipu buat apa. sekarang ni orang tunggu tindakan. apa tindakan SPR bila dah tahu tak ada black out dan ada penyamar yang melakonkan keadaan black out semata-mata nak memburukkan SPR.

tengok aje.?
dah ada bukti. dalam gambar tu nampak jelas orang yang ada muka. kenapa tak buat laporan polis. polis akan siasat dan pasti akan cari orang-orang dalam gambar tu.... bukan susah sangat?

tapi yang liatnya, susah sangat ke SPR nak buat laporan polis. 
atau mungkin dah buat, cuma saya yang ketinggalan..... namun setakat artikel ini, tak baca pulak....



cerita penuh di sini


Jumaat, 24 Mei 2013

dah kena

Padan muka. 

Ada baiknya, sapa-sapa yang kena fitnah oleh Harakah, patut saman aja Harakah. Kalau memang Harakah tabur fitnah, confirm tergolek Harakah.



Saman fitnah: Rayuan Harakah ditolak

IPOH 23 Mei - Lidah rasmi Pas, Harakah didapati bersalah menyiarkan artikel fitnah terhadap seorang peguam lima tahun lalu, dan diarah membayar ganti rugi kepada peguam berkenaan.
Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengekalkan keputusan Hakim Mahkamah Sesyen, Rasidah Chik pada 12 Julai 2011 yang memihak kepada peguam tersebut, Tun Mohammad Ammar Aziz.
Hakim Lee Swee Sing memutuskan demikian setelah menolak rayuan Ahmad Lutfi dan tiga yang lain untuk mengetepikan keputusan sebelum ini.
Sehubungan itu, mahkamah memerintahkan Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman dan tiga yang lain membayar ganti rugi RM50,000 kepada Tun Mohammad Ammar. Swee Sing juga memerintahkan pihak perayu membayar kos mahkamah.
Menurut Swee Sing, mahkamah berpuas hati dengan keputusan Hakim Rasidah yang disifatkannya tepat dan tidak terkhilaf.
Pada 15 September 2009, Tun Mohamad Ammar yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Timur memfailkan saman terhadap Ahmad Lutfi, bekas pemegang permit akhbar Harakah, Halim Arsyat dan pencetaknya, Angkatan Edaran Enterprise Sdn. Bhd.
Beliau mendakwa artikel diterbitkan Harakah edisi Isnin, Bilangan 1,391 bertarikh 17 hingga 20 November 2008 berjudul Mukhriz Juga Didakwa Rasuah Politik? berunsur fitnah terhadapnya. - UTUSAN ONLINE


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20130523/ma_07/Saman-fitnah-Rayuan-Harakah-ditolak#ixzz2U63RGHmH
© Utusan Melayu (M) Bhd 

Khamis, 23 Mei 2013

salute

makin hari makin buat aku salute...







pembangkang sering kata nak ikut macam singapore, hah... kali ni betul-betul ikut..

harap lepas tangkap, dakwa... bukti dah cukup banyak.... kalau tak boleh dakwa lagi tak tahulah...



kalau dah tak larat, bagi pada orang lain.... yang larat.

kerja kumpulan ni, kalau satu tak kuat... team kuat jadi tak kuat...

Isnin, 20 Mei 2013

Raja

Dah dapat satu lagi gelaran, RAJA FITNAH...

SPR selar Anwar sebagai 'Raja Fitnah'

ngam sungguhlah apa yang dikatakan tu... cuma, untuk ambil tindakan undang-undang tu kenapa lambat sangat... bukti dah ada, audio dan video lagi, nak HD pun boleh buat...tiap ceramah Nuar jual air liur, kelentong sana , temberang sini... rakaman memang berlambak...

dah bukti jelas tu.... atau nak tunggu Nuar keliling satu Malaysia, buat rakyat satu Malaysia angin dan buat negara porak peranda...

susah sungguh ke undang-undang kat Malaysia ni... 

tapi aku nak sentuh yang ni...





ramainya puak-puak penghadam fitnah Raja Fitnah...

ingatlah.... Raja Fitnah buat fitnah.... yang hadir, dengar dan kemudian sampaikan kepada saudara mara, kengkawan atau sesiapa saja.... dah bersubahat menyuburkan fitnah... 


















Sabtu, 18 Mei 2013

Amaran



Menteri KDN dah tunjuk..

tak ada beri amaran lagi. semua dah jelas peraturan dan undang-undang negara. siapa saja yang melanggar undang-undang memang patut kena tangkap dan dakwa. 

kena reman seminggu lagi best, biar nangis tak berlagu dalam lokap..

baca sini






orang pertama kena hajar mahasewel haramjadah 

adam adli ditangkap

pun gitu, harapnya ketegasan ni akan berterusan. kena ikut stail menteri luar...

Jumaat, 17 Mei 2013

putih

putih jadi hitam. 
atau silau oleh cahaya lampu hingga nampak hitam...

apa pun, hari pertama mesti jaga penampilan...

PUTRAJAYA, 17 Mei -- Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengimbas kad perakam waktu di hari pertama beliau sebagai menteri di Kementerian Wilayah Persekutuan di sini hari ini.
Turut sama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. J. Loga Bala Mohan dan Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan, Datuk Adnan Md Ikshan (tengah).
--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA fotoBERNAMA (DIGI) HAKCIPTA TERPELIHARA
Turut sama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. J. Loga Bala Mohan dan Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan, Datuk Adnan Md Ikshan (tengah).--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA fotoBERNAMA (DIGI) HAKCIPTA TERPELIHARA

Gambar: DATUK SERI TENGKU ADNAN TENGKU MANSOR

PUTRAJAYA, 17 Mei -- Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengimbas kad perakam waktu di hari pertama beliau sebagai menteri di Kementerian Wilayah Persekutuan di sini hari ini.
Turut sama Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. J. Loga Bala Mohan dan Ketua Setiausaha Kementerian Wilayah Persekutuan, Datuk Adnan Md Ikshan (tengah).
--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA fotoBERNAMA (DIGI) HAKCIPTA TERPELIHARA








ada baiknya, putih kekal putih....

bukan apa, sebagai tanda ingatan pada diri....

Akhirnya....

Akhirnya SPR bertindak. Tapi.... kalau baca, baru nak suruh polis siasat. Isu pengundi hantu SPR dah ulangkali dijelaskan. Isu bekalan letrik TNB dah jelaskan. Kenapa tak saman aja... Apa SPR dah tak yakin boleh menang bila berdepan dengan pembangkang di mahkamah? 

Atau memang SPR tak boleh nak menyaman orang yang buat tuduhan tak berasas? Tak boleh nak ambil tindakan? Hanya duduk diam dan buat sidang akhbar jelas itu dan jelas ini.


SPR lapor polis tuduhan pembangkang


KUALA LUMPUR 16 Mei - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuat laporan polis bagi meminta siasatan dijalankan terhadap segala tuduhan yang dilemparkan oleh pihak pembangkang yang meragui ketelusan suruhanjaya tersebut sepanjang proses Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Laporan dibuat oleh Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Baria di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya pada pukul 5.13 petang ini.

Menurut sumber, laporan tersebut dibuat bagi meminta siasatan segera dijalankan terhadap tuduhan pembangkang mengenai isu pengundi hantu serta bekalan elektrik terputus.

Sebelum ini, pakatan pembangkang mempertikaikan keputusan PRU-13 yang didakwa tidak telus serta menyalahkan SPR hingga ada kumpulan propembangkang merancang untuk menganjurkan demosntrasi jalanan bagi menumbangkan kerajaan.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula bertekad untuk mengadakan lebih banyak perhimpunan secara terbuka di seluruh negara kononnya untuk membantah proses pilihan raya umum yang tidak adil.

Pemerhati luar yang terdiri daripada dalam dan luar negara walau bagaimanapun mengakui PRU-13 dijalankan dengan prinsip ketelusan dan semangat demokrasi.
Difahamkan, sebanyak 27 kawasan Parlimen dipertikaikan keputusannya dengan calon pakatan pembangkang telah kalah di kawasan itu.


Utusan

Khamis, 16 Mei 2013

SPR

Kalau yang ni pun SPR buat bodoh dan tak ambil peduli, sekadar nak beri penjelasan aja. SPR memang bangang dan bebal nak mampus.

puak pembangkang dan yang dah kena liwat dan racun otaknya dengan dihidangkan setiap hari fitnah keburukan dan kejijikan kerajaan oleh pembangkang, mana ada hati nak dengar penjelasan lagi. yang dia orang nak dengar ialah fitnah yang diolah menjadi cerita benar oleh pembangkang...

dah banyak fitnah dibuat, tapi SPR hanya duk diam aja. Atau SPR nak tunggu rakyat merusuh baru nak bertindak...

kalau nak bagi penjelasan, bagi penjelasan kat mahklamah. dia orang ni mesti disaman.

Rabu, 15 Mei 2013

CIA



Ejen CIA ditahan cuba rekrut perisik di Rusia

MOSCOW 15 Mei - Seorang ejen Agensi Perisikan Pusat (CIA) ditahan pihak berkuasa Rusia kerana cuba merekrut seorang ejen perisikan khas, di sini semalam.
Menurut Perkhidmatan Keselamatan Persekutuan Rusia (FSB), suspek membawa beberapa barangan untuk tujuan penyamaran termasuk duit dan peralatan teknikal ketika ditahan pihak berkuasa.
Suspek dikenal pasti sebagai Ryan Fogle yang bertugas di Kedutaan AS di sini.
Kedutaan AS, bagaimanapun enggan memberi sebarang kenyataan berhubung penahanan tersebut. - dpa

 
huh...dalam Russia pun boleh tembus....

Selasa, 14 Mei 2013

Satu

satu sekolah, satu bahasa.

mungkinkah akan menjadi realiti....








realitinya sekarang, majoriti masyarakat Cina tolak parti Cina, dan lebih separuh masyarakat India menolak MIC. apa maknanya tu...

Justeru, apakah yang diperjuangkan dulu oleh MCA dan MIC sudah tidak releven lagi. Masing-masing ada sekolah dengan bahasa pengantar bahasa ibunda sendiri. kalau dua parti terbesar ni pun sudah ditolak, kenapa perlu dua jenis sekolah itu dikekalkan..

demi mencapai keharmonian kaum dan perpaduan yang berkekalan, SJK perlu dihapuskan. satu sekolah menghimpunkan semua kaum.

Jumaat, 10 Mei 2013

jadi satu




offer DAP masuk BN, tak tahulah, ni idea busuk ke buruk. Mungkin MCA dan Gerakan perlu kepimpinan baru, jadi beri peluang untuk dua parti Cina tu pulih semula. Takkan, bila kawan dah susah, tak dipedulikan dan ditinggalkan. Ingat, wujud BN dan jadi kuat dahulu salah satu sebab didokong oleh dua parti komponen BN ni...

DAP masuk BN


yang ni idea bijak.... parti-parti Cina perlu bergabung untuk menguatkan dan kembali meraih sokongan majoriti rakyat Cina. Namun bagi aku, Gerakan, MCA dan LDP di Sabah perlu jadi satu. SUPP di Sarawak  mungkin boleh dikecualikan.

parti Cina perlu jadi satu



parti India pun sepatutnya jadi satu..

 

dan parti serpihan seperti IPF, Makkal Sakti, Hindraf

Blogger 1