Isnin, 26 November 2012

Ada beza...


Apa beza...



Datuk Harris Salleh

dengan.....





Datuk Seri Panglima Musa Aman......

Yang atas pernah dan yang kat bawah sedang pegang jawatan Ketua Menteri Sabah. Itu persamaan. 

Namun kedua-duanya bawa faktor yang sama. Faktor itulah yang dimain-mainkan oleh pembangkang, terutamanya bekas-bekas pemimpin UMNO yang sudah keluar. Apa faktor tu, kena tanya rakyat Sabah. Tapi, kalau dah banyak suara-suara yang kedengaran kata pemimpin itu, atau ini bakal jadi KM, tentunya ada sesuatu yang tak kena dengan KM sekarang.

Mungkin KM sekarang akan ditolak oleh rakyat Sabah dengan cara yang amat memalukan seperti yang berlaku kepada mantan KM Sabah, Datuk Harris Salleh.

Tapi ada bezanya.... KM sekarang ada payung yang cukup kuat untuk berlindung. Biar ribut dan taufan melanda.... payungnya akan tetap berdiri kukuh.

Tapi.... boleh ke bertahan bila datang tsunami. 

Ini cerita kedai kopi yang aku dengar. Rasanya... cina gila saja yang bagi 40juta pada UMNO. "Adakah aku dapat 100 kau dapat 1". Kalau gitu congakannya.... 40 x 100 = 4000juta (4b). bayangkan.... sapa bagi....

Bukan itu saja.... banyak lagi yang peliknya tentang KM yang rakyat Sabah dah muak. Tapi nak buat apa, sebab sayangkan parti terpaksalah pasrah. Harap-harap PM dan TPM tidak buta dan tuli. Kalau turunkan KM sekarang, tak kan jadi demontrasi besar-besaran.... Bahkan dapat tarik kembali ahli UMNO yang dah berpaling kepada pembangkang..... berbanding kehilangan beberapa kerusi penting kepada pembangkang...










Akhirnya..

Akhirnya, tumbang juga di kandang sendiri,,,,

KUALA LUMPUR: Juara bertahan, Malaysia kecundang 0-3 kepada Singapura pada perlawanan Kumpulan B Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil, sebentar tadi.

Shahril Ishak menjaringkan dua gol untuk Singapura pada minit ke-31 dan ke-37 manakala Aleksander Duric pula menambah derita Malaysia dengan gol ketiga pada minit ke-75.

tapi tak apa....

Raja  masih boleh senyum....

 


ada dua perlawanan lagi. 

2010 pun Malaysia kena belasah juga. 

Kali ni skrip pasti sama. 

Malaysia lawan Singapore dalam final AFF 2012.

Harap-harap gitulah skripnya........












Blogger 1