Sabtu, 24 Mac 2012

Nala Saman Nuar





Nala tidak gusar notis, cabar Anwar cepatkan saman

24 Mac 2012
Anwar Ibrahim

KUALA LUMPUR - Senator Datuk S. Nalakaruppan tidak akan berganjak daripada kenyataannya baru-baru ini yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak sebagai pemimpin dan tidak gusar dengan notis menarik balik kenyataan yang disampaikan oleh peguam Anwar kepadanya.

Malahan, Nalakaruppan mencabar Ketua Pembangkang dan Ketua Umum PKR itu supaya menyegerakan tindakan undang-undang ke atasnya.

Bercakap dalam sidang akhbar di sini hari ini, Nalakaruppan berkata, peguam Anwar telah menghantar notis tuduhan fitnah dan berniat jahat terhadap ketua pembangkang itu pada Khamis lepas yang memberinya tempoh 48 jam untuk menarik balik kenyataan itu.

"Saya telah menerima notis itu dan saya tidak akan menjawab suratnya itu. Saya akan terus bercakap mengenai beliau sehingga beliau mendakwa saya di mahkamah," katanya.

Senator Mohamad Ezam Md Noor yang hadir dalam sidang akhbar itu berkata, tindakan Anwar menghantar notis itu menunjukkan bahawa beliau takut dengan pendedahan yang dibuat oleh bekas rakan baiknya itu. - Bernama


rupanya hanya sekadar notis. tapi kecoh konon dah saman. kalau tak menipu dalam sehari memang tak sah hidup.

apa kata, Nala ni yang saman Nuar sebab Nuar tak mahu saman dia ekoran cerita sedap Nuar yang dia telah bongkar. heran juga ya, kenapa tak mahu saman je. bukannya susah peguamnya, dah selesai. sama juga cam sumpah laknat yang patut dibuat agar persepsi rakyat terhadap Nuar kembali melonjak. kalau Nuar berani lakukan sumpah laknat untuk kes China Doll dan liwat tu, rasanya jalan Nuar menuju ke Putrajaya semakin bersinar. Dah tak perlu dah lampu tepi jalan untuk terangi perjalanan Nuar ke Putrajaya. Hasil sumpah laknat tu, pasti dapat tawan Putrajaya dengan mudah.

cuma masalahnya, Nuar tak berani nak bersumpah laknat.

PM Tolong Anwar

Anwar sedia berdebat

Oleh MARZITA ABDULLAH
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 22 Mac - Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sebelum ini enggan berdebat dengan pengendali portal Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin, hari ini menukar pendirian dan bersedia untuk berbuat demikian termasuk dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ketua pembangkang itu berkata, beliau bersetuju untuk berdebat setelah dicadangkan berbuat demikian oleh pengasas WikiLeaks, Julian Assange yang menghubunginya malam tadi.

Menurut Anwar, Assange mencadangkan beliau berdebat dengan Raja Petra dan Najib secara terbuka dan Assange akan menganjurkan debat tersebut secara langsung. Saya telah memberi jawapan untuk bersetuju kepada Assange melalui Twitter," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.

Beliau berkata, Assange tidak memaklumkan mengenai tarikh debat berkenaan, namun, beliau bersedia pada bila-bila masa untuk menyertai debat itu yang boleh diikuti oleh seluruh dunia.

Beliau turut bersedia bertolak- ansur tentang lokasi debat tersebut, namun, Assange telah memaklumkan kepadanya untuk mengadakan debat itu secara sidang video.

"Saya tidak kira format debat, saya boleh bertolak-ansur sama ada di Malaysia atau di London, terpulang kepada penganjur," katanya.

Malah, jelas Anwar, beliau bersedia jika ketiga-tiga mereka berada di tempat yang sama untuk menjayakan debat itu.

Bagaimanapun, beliau tidak mengulas mengenai isu yang akan disentuh dalam debat tersebut.

Mengenai keengganan beliau berdepan dengan Raja Petra dalam forum anjuran WikiLeaks sebelum ini, Anwar berkata, penganjur tersebut hanya mahu mewawancara beliau tanpa memaklumkan mengenai kehadiran Raja Petra.

"Bagi saya kalau wawancara, maka ia hanya saya seorang dan saya tidak tahu ia merupakan forum," ujar beliau.

Baru-baru ini, Raja Petra melalui laporan portal berita Free Malaysia Today mendakwa beliau digugurkan daripada senarai ahli panel forum anjuran WikiLeaks di Kent, England atas permintaan Anwar.

Raja Petra turut menganggap Anwar sebagai pengecut kerana enggan bersemuka dengannya dan mendakwa ketua pembangkang itu mungkin mengambil tindakan tersebut sebab bimbang perbincangan pada forum berkenaan akan membangkitkan isu politik semasa di negara ini.


Hebat betul lah Nuar ni kalau spin. Tak pasal-pasal PM pulak yang kena tanggung beban dia. Tak mahu debat dengan RPK, bagi pulak PM kita ruang untuk berdebat dengan RPK dan Anwar. Dia dah tahu PM tak kan berdebat dengan orang yang ilmunya hanya fantasi dan imaginasi. Tak ada hasilnya. Baik berdebat dengan Assange aja, lagi puas hati. Ni nak berdebat dengan dua banduan yang tak pernah-pernah nak taubat ni. Nak cover takut berdebat dengan RPK, terpaksa jual nama PM





kalau masa ni dia ajak PM berdebat, mesti PM tak tolak. Debat dengan Khairy pun dah tak boleh berkata-kata. Ni nak debat pulak denga PM



padanlah ulangkali kata pergi Mekah, rupanya guna photosop aja. Nilah muka kaki penipu yang paling dipercaya.

Blogger 1