Khamis, 15 Mac 2012

JK Pemandu



Bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan Dilantik Ketuai Jawatankuasa Pemandu Pas

KUALA LUMPUR, 12 Mac (Bernama) -- PAS telah melantik bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman untuk mengetuai panel lima anggota Jawatankuasa Pemandu sebagai penasihat kepada kerajaan PAS Kedah.

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali berkata selain Halim yang juga Anggota Parlimen Pengkalan Chepa, yang turut dilantik ialah beliau sendiri, Anggota Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaafar, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Mahfodz Mohamad dan Pengarah Pilihan Raya PAS Perak, Asmuni Awie.

"Jawatankuasa ini akan memantau pelaksanaan manifesto pilihan raya PAS di samping menasihati mengenai cadangan kepada kerajaan negeri Kedah.

"Ia bukan merupakan badan eksekutif dan tidak akan campur tangan dalam pentadbiran negeri Kedah dan apa yang dilakukannya ialah bagi memastikan pelaksanaan manifesto menepati apa yang kita janjikan kepada rakyat," katanya dalam sidang media di sini Isnin.

Jawatankuasa ini dibentuk berikutan krisis di dalam kerajaan negeri Kedah yang menyaksikan dua anggota exconya iaitu Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh tidak sebulu dengan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abu Bakar.

-- BERNAMA




yang patut kena pandu ialah orang kat bawah ni:



banyak cakap tapi kerja tak ada

Pengarah Strategi

UMNO perlu ada Pengarah Strategi juga, sama seperti Rafizi, walaupun banyak tuduhan yang dilemparkan tidak berasas dan diragui kebenarannya, namun sebab nak pastikan musuh bungkus, spin sebaik mungkin untuk buat rakyat percaya. dia benar-benar dapat serap ilmu DS Anwar dalam membuat musuh terkulai. Serang, serang, serang, dengan cara apa tak penting, yang penting, musuh tumpas. Fokus pada finalnya, bukan pada cara.



mangsa pertama:



dalam politik pembangkang, jika suami melakukan kesalahan, maka wajar seluruh keluarga itu menanggung kesalahan suaminya. yang ni hanya untuk musuh PKR aja. kalau puak dia orang, suami buat kesalahan, yang salah tetap UMNO dan BN. Dan dia berjaya buat Shahrizat tak mahu sambung kontrak jadi menteri bila kontraknya tamat.

mangsa seterusnya:



tuduhan DS Najib guna wang rakyat untuk bayar majlis pertunangan anak kat hotel. Susah betullah jadi PM. Buat majlis aja, guna duit kerajaan. Pergi luar negara guna duit kerajaan. Itu PM lah. Takkan dia tak tahu guna duit untuk peribadi dan urusan kerajaan Malaysia. Tak kan dia tak boleh siap siaga dengan musuh-musuh dalam selimut yang bersekongkol dengan pembangkang nak menjahanamkan karier politik dia. DS Najib belanja tu dia ada kerja. kerja sebagai PM. DS Anwar tu, gaji satu ringgit boleh keliling Malaysia dan keliling dunia. Mesti pakai duit banyak tu. Itu dari mana dapat duit. Takkan kerajaan Selangor yang bagi kut.

kesimpulannya, UMNO perlu ada Pengarah Strategi macam Rafizi ni. setidaknya pun ada team yang diterajui oleh seseorang yang berfungsi untuk memporakperandakan pembangkang dengan isu-isu dan kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh pembangkang. Bezanya cuma satu. Kalau Rafizi bawa tuduhan yang boleh diragui kesahihannya, namun UMNO perlu tunjukkan bukti kukuh. Jangan harap blogger aja yang bongkar dan selongkar.


Yang kat bawah ni buat kat Selangor memang cun.



tapi orang kat atas tak sesuai galas tugas ni. yang sesuai orang kat bawah ni:



ini dia jadi hero

Blogger 1