Khamis, 13 Mac 2014

kasihan sungguh

kepada yang kutuk-kutuk dan tak menghargai usaha SAR yang dilakukan oleh kerajaan Malaysia, agensi yang terbabit serta negara-negara luar yang menghulurkan bantuan....

tengok kat bawah ni....



.bayangkan orang-orang di sekeliling yang bertungkus-lumus, berusaha keras dan bersengkang mata untuk menjejak dan mengesan MH370.

tolonglah hargai....
 

walau pun kadang nampak sangat gelabah dan celaru.... tapi.... respek sangatlah....

bukan macam sorang ni....

Anwar Ibrahim: Not going without a fight 

langsung tak peduli dengan apa yang menimpa negara.....

sedangkan ada  rakyat Malaysia yang mungkin mengundi dia dalam PRU lepas.....

sibuk kata konspirasi kerajaan nak zalimi dia....

tapi dia tak jawab bagaimana air mani dia ada dalam bontot sepol....

takkan bini dia bagi masuk air mani tu kut.... atau air mani dia ni ada di mana-mana, tu sebab senang sapa-sapa ambil dan bubuh dalam bontot sepol....

atau hilangnya MH370 dah ada dalam radar dia kut...?

bagilah....

sebaris ayat pun hatta sepatah kata buat MH370...




cuba tukar

semoga MH370 akan berjaya ditemui walau dalam keadaan apa sekali pun

 

usaha SAR nampaknya hanya tertumpu di lautan....

skop kecil dah jadi luas... 

dah menyeberang Tanah Melayu..


 

 



 tak bolehkah tambah fokus....

tak adakah usaha nak cari di darat pulak....

hutan kat banjaran tu tebal....

ada kemungkinan macam kemalangan heli kat Bario....

dan satu....


 


aku kasihan tengok pengarah DCA.....

cakap pun sangkut-sangkut... 

gagap dan macam susah nak susun ayat, hingga buat orang timbulkan macam-macam persepsi... 

kalau masalah utamanya sebab BI,  lantak ajalah dalam bahasa Melayu...

taulah wartawan tu nak cari terjemahan...

memang faham dalam situasi yang semakin beri tekanan... kadang-kadang benda yang selalu dibuat pun jadi bercelaru...




Blogger 1