Ahad, 31 Mac 2013

Lari ll

Rakyat Filipina yang lari dari Sabah ni tentunya pendatang haram. 

Presiden Filipina ada menyatakan bahawa rakyat Filipina yang berada di Sabah dianggarkan berjumlah 800 ribu. Mungkin jumlah tu yang masuk dan bekerja secara sah di Sabah. Yang masuk ikut jalan betul dan tidak keluar semula tu entah berapa ramai....?Bagaimana dengan pendatang Indon... inilah juga cara dia orang masuk dan bekerja secara haram di Sabah. Pendatang Indon berapa ramai pulak....

Macam menteri pertahanan kesultanan haram Sulu..pas lawatan tamat tempoh

Harap selepas ini pihak imigresen akan ada satu kaedah yang lebih terkini untuk kesan pendatang-pendatang haram ni...






















MANILA - Hampir 5,000 warga Filipina telah melarikan diri dari Sabah sejak pasukan keselamatan Malaysia melancarkan serangan ke atas pengganas Sulu yang diketuai oleh Jamalul Kiram III, jelas Lembaga Pengurusan dan Pengurangan Risiko Bencana Kebangsaan Filipina semalam.
Agensi itu menyatakan telah merekod ketibaan 4,983 individu dewasa dan kanak-kanak di gugusan kepulauan selatan negara tersebut.

Pengarah eksekutif yang bertanggungjawab menjaga kebajikan pelarian itu, Paslur Abdullah memberitahu jumlah keseluruhan mungkin jauh lebih tinggi kerana ada yang tidak mendaftar.

"Mereka tiba dengan menaiki bot-bot kecil. Kebanyakannya masuk ke sini tanpa mendaftar dan tinggal bersama saudara-mara masing-masing. Kami tidak boleh menahan mereka," kata Abdullah.

Kira-kira 200 orang pengikut Kiram dengan sebahagian daripada mereka bersenjata tiba di Lahad Datu, Sabah pada Februari untuk menuntut Sabah daripada kerajaan Malaysia.
Pertempuran di antara kedua-dua belah pihak telah mengakibatkan lebih 60 pengganas dan sepuluh anggota keselamatan Malaysia terkorban.

Sebelum ini, Presiden Filipina, Benigno Aquino menyatakan kebimbangan ketegangan itu boleh menjejaskan ratusan ribu warga Filipina yang bekerja di Sabah.
- AFP







Jumaat, 29 Mac 2013

MB

dengarnya bini Nuar akan bertanding dalam DUN Selangor. Mungkin bakal jadi MB Selangor. Bertuahnya orang Selangor.



patutnya, SPR haramkan bini Nuar ni bertanding dalam pilihanraya. Nanti kalau laki dia kalah dan ditakdirkan dia ni menang, confirm dia akan kosongkan kerusi dan bagi laki dia bertanding.

Khamis, 28 Mac 2013

skandal


Tiba-tiba Saifuddin Nasution cakap ada agen UMNO/BN tunjuk video skandal seks anak Nuar.






 

 diakah? wallahualam.... kalau ini fitnah... patut cari Saifuddin...dia yang heboh dan kecoh satu Malaya..


MKP

tapi bagi aku, ini adalah serangan kedua dari kem Azmin untuk menjatuhkan presiden PKR sebelum PRU13..

yang pertama mamat kat bawah ni...






sebabnya....




dah kemaruk jawatan....bila dia jadi Presiden..... mungkin dia akan jadi PM... Nuar.....

siapa Nuar.... Nuar tak ada kerusi sebab kalah, akar umbi PAS dah tak undi Nuar...nak harap penyokong PKR...

kenapa Saifuddin yang bocorkan video skandal tu...



sebabnya..... dia ni hanya duduk belakang Nuar, sapa-sapa boleh sumbat dia...

bila dah kuar video.... yang disalahkan sudah tentunya BN. angkara BN walhal dia yang sibuk canang tentang video seks anak Nuar. konon ada kemahiran canggih dalam produksi video. kalau ada kemahiran canggih, Johnny Deep, Brad Pitt, Shah Rukh Khan dah tak boleh main wayang lagi la... orang-orang ni, kalau Nuar tahu... dah tentu Nuar beli 1 billion untuk buat video Najib ke, Muhyiddin ke.. 

link

Selasa, 26 Mac 2013

Menteri


dah kena cekup....




Menteri Pertahanan Sulu, AmirBahar yang dicekup 23 Mac masih main facebook 15 Mac...

ni dia menteri pertahanan kesultanan haram sulu.... baca seterusnya

 boleh masuk facebook menteri ni, lihat member dia, kut-kut ada yang duduk kat negara kita
 Gambar: Kita seringkali tahu penganas ditembak mati oleh anggota kita , tapi.tak pernah pun kita tahu anggota dari unit mana yg membunuh penganas2 ini.

Saja admin bangkitan persoalan ini sebagai peringatan kepada yang fobia "kebocoran rahsia dan strategy tentera kita tetbongkar bahawa kerahsian negara itu akan senantiasa digengam seirat eratnya

 masuk facebook best di sini RGK

 Foto












Isnin, 25 Mac 2013

Lari

dengarnya Anwar akan bertanding di kawasan baru dalam PRU13 nanti...

 

sebabnya....

- anwar yakin tak boleh menang di permatang Pauh

- sebab tak yakin menang kerana Anwar tak yakin orang-orang Melayu Pas akan undi dia. Nak harap undi BN, tunggu Anwar bersumpah tidak meliwat  mungkin akan ada orang UMNO yang undi Anwar. 

Akar umbi PAS mahu Hj Hadi jadi PM. satu cara nak tamatkan impian Nuar jadi PM ialah dengan sabotaj Anwar,,, 

- tu sebab Anwar mungkin akan ganti tempat dengan Lim Kit Siang. Lim  pula akan ke Gelang Patah.



nampaknya, jalan untuk jadi PM semakin kelabu kalau kekal di Permatang Pauh. memang Anwar kena lari ke kawasan baru...

pendatang

pendatang indon tak tahu diuntung....hina polis dengan panggil anjing.

dia ni yang sebenarnya anjing, rembat bini orang..





dah dapat jadi warganegara Malaysia, tak tahu nak bersyukur...


rujuk sini

memang haramjadah betul lah pendatang indon ni

Sabtu, 23 Mac 2013

Saman

Dah nak saman Malaysia pulak. 

Macamlah Sabah dan penduduknya ingin sangat nak beraja dan bersultankan raja yang nenek moyang dia ni bunuh rakyat sendiri dan ada yang murtad.

Lepas ni kerajaan Malaysia jangan nak berlembut sangat. Tak ada tolak ansur. Masa berbudi bahasa, berhemah dan bersopan santun dah tiada. Berdepan dengan pengganas kena guna cara kekerasan. 

Cari jalan untuk heret bangsat dan kroninya yang ada di Malaysia ke muka pengadilan. Kalau yang 8 orang tu dikenakan tuduhan yang boleh bawa hukuman mati, kenapa ketua yang mengarahkan mereka melancarkan perang ke atas YDPA boleh lepas.
 
 




TAGUIG CUTY, Filipina - Pasukan peguam pemimpin puak pengganas Sulu, Jamalul Kiram III (gambar kecil) kini dikatakan sedang menyiapkan kertas tuntutan mahkamah untuk menyaman kerajaan Malaysia atas dakwaan membangunkan dan merampas Sabah secara haram.

Memetik laporan akhbar dalam talian, The Manila Times.Net, saman yang dihantar kepada Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) itu menyatakan tuntutan 'denda' sebanyak AS$25 bilion (RM77.8 bilion) daripada kerajaan Malaysia.

Jurucakap Jamalul Kiram, Abraham Idjirani memberitahu, saman tersebut adalah jawapan kepada tuduhan melakukan keganasan yang dikenakan oleh pihak berkuasa Malaysia ke atas lapan rakyat Filipina baru-baru ini.

Menurut Idjirani, ini merupakan saman kali ketiga yang dikemukakan oleh pihak Jamalul Kiram.


Terfikir juga, dia ni sama macam spesies raja saman. Dah tahu dah kalah di sisi undang-undang tapi nak buat juga. Sebabnya, agar pengikut dan penyokongnya percaya yang mereka berada di pihak benar. Wal hal sebaliknya....

Jumaat, 22 Mac 2013

inspirasi

terinspirasi dari keberanian bodoh pengganas kiram...

nak mengganas pulak di Angkasapuri...



nak berdebat apa dengan PM. apa kelas dia nak berdebat dengan pemimpin yang bagi kemakmuran dan kehidupan pada dia ni..

Jadi mahasiswa pun sewel, patutnya dia orang ni dah kena buang U. suruh belajar tapi asyik nak jilat bontot aljub. tahu sebab apa, keberanian dia orang ni melampau-lampau... sebab sapa dapat pikat hati nuar akan dapat jadi calun dalam PRU nanti, kalau tak pun akan dapat hadiah....

istimewa dari aljub...




belalai

Rabu, 20 Mac 2013

Buang

Anwar memang nak buang Sabah

Sumber






- Anwar kata boleh berunding dengan Filipina. Memang sah Nuar ni buta sejarah. Sabah sudah merdeka melalui Malaysia. Sabah bukan dan tidak pernah menjadi wilayah jajahan Filipina. Sabah juga bukan hak milik kesultanan sulu.

- apakah sebab Sabah, penduduk pribuminya lebih mempercayai BN dan menjadi tunjang kekuatan BN menjadi penyebab Nuar meroyan sambil nyanyi lagu goyang... itukah sebabnya dia nak buang Sabah.

- siapa Kiram ni? mengaku sultan Sulu. Negara dia dah republik. Dah tak ada sultan. Kalau nak tuntut wilayah, tuntut dengan Filipina, bukan Malaysia. Kalau pengikut dia mati pun, insya Allah, boleh mati syahid. Kalau masuk dan menceroboh tempat orang, lagak macam penyangak, kalau kena tembak, mampus... memang mati kataklah jawabnya...

Jumaat, 15 Mac 2013

Siapa untung

siapa untung bila PI Bala mati?






lepas ni, pasti pakar-pakar drama dan wayang dalam PKR akan cipta macam-macam cerita...

dalam hal lain, kenapa Bala ni mati... berdasarkan laporan, Bala mendapat serangan jantung... dah ajal... tapi, kenapa dapat serangan jantung..... 

agaknya jumpa ni kut...


tu lah, buat fitnah macam-macam, kata ada bukti, tapi bukti air liur adalah.....

Khamis, 14 Mac 2013

Dah Kena tangkap

Terkini.....

Cikgu biadap kat bawah ni dah kena tangkap...



padan muka, lepas ni boleh fikir-fikir nak letak jawatan. kalau tak, bagi pindah kat Semporna atau Lahad Datu. Pulau Bangi pun dekat dengan Filipina.

Tak payah nak bagi maaf, kalau pun dia nak minta maaf. Kalau otak dah kena racun dengan pembangkang, sampai bila pun dia tak kan hormat pada anggota keselamatan. Nak hormat pada kerajaan yang bagi dia makan, jangan haraplah boleh dapat dari orang macam ni....

dia ni, salah sorang totok pembangkang yang ada dalam jabatan kerajaan.... sebenarnya.. kalau scan betul-betul, puak-puak dia orang ni yang banyak jadi penjawat awam.


klik sini

Laporan Utusan mengenai cikgu biadap ni

Cikgu

Cikgu biadap ni akan mula disiasat....

kalau otak sudah diracun ideologi pembangkang, semua perbuatan baik akan dilihat buruk.....





 

Berikut kenyataan akhbar Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia



Banyak seruan agar cikgu ni dipecat. Tapi, tindakan yang sesuai ialah pindahkan cikgu ni ke tempat-tempat yang berlaku pencerobohan. Lahad Datu dan pulau-pulau di Semporna yang berdekatan dengan sempadan Filipina. Biar tidur tak lena makan tak lalu sepanjang hidup....

Paling dikehendaki




Muka-muka pengganas militan yang patut dihukum bunuh oleh kerajaan Malaysia kerana telah menyerang dan membunuh rakyat Malaysia.
 

Anak Beranak, Jacel dan Kiram lll
Nur Misuari - sekutu utama Kiram lll

Jurucakap Kiram lll

Selasa, 12 Mac 2013

Tolong ambil perhatian

Kementerian Pertahanan dan Kementerian Pelajaran tolong ambil perhatian

Dua penjawat awam di bawah telah menghina anggota keselamatan yang rela mempertaruhkan nyawa demi mempertahankan tanah air.




Kementerian Pertahanan tolong hantar anjing kat atas bertugas di Lahad Dato. Biar mampus.




Kementerian Pelajaran tolong hantar anjing seekor kat atas ni bertugas di sekolah-sekolah zon merah di Lahad Datu. Tapi yang ni tak boleh hantar ke sekolah. Nanti rosak generasi muda Sabah.

Askar dan polis boleh letak dia di depan untuk umpan pengganas Sulu.



Syahid

Takziah. Seorang lagi wira negara gugur dalam mempertahankan kedaulatan negara.

 
 

Lahad Datu: Seorang lagi anggota keselamatan terbunuh

LAHAD DATU: Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin hari ini mengesahkan seorang anggota keselamatan terkorban manakala tiga pengganas mati dalam pertempuran di Sungai Nyamuk, Kampung Tanjung Batu di sini, kira-kira jam 10.45 pagi tadi.

Beliau berkata demikian pada sidang media di sini, sebentar tadi.


Perwira yang terkorban ialah 1163468 Prebet Mohd Hurairah dari 7RAMD, Kem Kukusan Tawau, Sabah terbunuh dalam pertempuran di Sungai Nyamuk, Kg Tg Batu Lahad Datu pagi tadi.

Al-Fatihah. Semoga  roh Allahyarham tergolong dalam golongan orang-orang yang mati syahid.

Blogger 1