Isnin, 28 November 2011

FDI naik 42%

penasihat ekonomi negeri selangor, merangkap ketua umum pkr, merangkap ketua pembangkang yang tak ada parti pasti tambah sakit hati dan sakit kepala. setakat september, fdi malaysia melonjak 42% peratus. dalam keadaan ekonomi yang masih bergolak terutamanya di eropah dan amerka, malaysia ternyata masih mampu menarik pelaburan ke dalam negara. biar macam mana nuar burukkan negara di luar malaysia, ternyata malaysia masih mampu menarik rezeki untuk dinikmati oleh semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum, kedudukan dan agama. kemamkmuran dan keamanan yang dinikmati inilah yang membolehkan anwar mengadakan kongress tahunan di johor. kalau negara huru-hara, cam mana dia nak buat kongress dan ceramah buruk-burukkan kerajaan. dia ni sepatutnya bersyukur, walaupun dia ni banduan dan banyak kes tertangguh di mahkamah, dia masih bebas bergerak ke mana-mana saja.

FDI melonjak 42 peratus kepada RM26.4 bilion setakat September


2011/11/28
KUALA LUMPUR: Pelaburan asing langsung (FDI) Malaysia melonjak 42 peratus kepada RM26.4 bilion pada akhir September berbanding RM18.6 bilion dalam tempoh sama tahun lalu.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata data terbaru Jabatan Perangkaan menunjukkan inisiatif kerajaan untuk merangsangkan pertumbuhan ekonomi sudah membuahkan hasil.
"Berdasarkan kepada aliran masuk FDI untuk tempoh sembilan bulan, ada kemungkinan jumlah FDI tahun ini boleh melepasi angka tahun lalu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Jumlah FDI untuk 2010 ialah RM29.3 bilion, sementara 2009, ia berjumlah RM5 bilion.

Mustapa berkata, Malaysia sudah menerima FDI yang kukuh dalam suku-suku pertama dan kedua tahun ini, masing-masing berjumlah RM10.1 bilion dan RM11.07 bilion.

Bagaimanapun, FDI untuk suku ketiga menyederhana kepada RM5.17 bilion, sebahagiannya disebabkan oleh iklim ekonomi luar yang lemah, terutamanya krisis hutang zon Euro dan kelembapan ekonomi AS.

Mengenai pelaburan persendirian, Mustapa berkata kerajaan yakin mencapai sasaran RM94 bilion tahun ini.
Pelaburan persendirian untuk tempoh Januari-September berjumlah RM75 bilion seperti yang diumumkan oleh Kementerian Kewangan baru-baru ini. - BERNAMA

Penjara Anwar, Shamsul buat demo



link

ketua AMK PKR dah keluar ugutan. Dah tiup semboyan untuk buat demo. nanti yang berada di depan ahli-ahli biasa je. atau mat-mat indon yang nuar import dari indon. kan ke hubungan nuar dengan pendemo di indon sangat baik. Ketua AMK ni tak tahu duduk kat mana. nanti yang banyak keluar demo tu Melayu, kaum lain, duduk diam-diam aja kat rumah. dan satu lagi, yang melayu tu tentunya dari pas. tak tahulah,sampai bila orang-orang pas ni dilembukan oleh nuar. lihat sajalah kerosakan yang dibawa oleh nuar apabila menyertai umno. pas nyatanya tak mahu belajar, dalam muktamar pas yang lalu, cuba lihat berapa banyak pemimpin pas yang pro nuar dapat pegang jawatan... ulama dah dipinggirkan. hasilnya, perjuangan passekarang lebih berkiblatkan perjuangan mengangkat imej nuar daripada hj hadi.

satu yang peliknya, dari dulu dia orang ni kata Anwar tak bersalah. dah tu, yakin pulak Anwar akan ke penjara. Dia ni mengesahkan lagi yang Anwar tu peliwat. Bagi dia orang ni, liwat tak salah. itu kebebasan seksual, kebebasan individu utnuk buat apa saja.

Blogger 1