Selasa, 22 April 2014

dah dijangka

Memang dah jangka....

dia lawan bini dia sebab nak halang bukan famili dia rampas jawatan presiden PKR




Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim akhirnya menarik diri daripada bertanding jawatan presiden parti itu menentang isterinya Datuk Seri Wan Azizah Ismail.

Perkara itu diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan (JPP) PKR Datuk Johari Abdul dalam sidang media di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Penarikan itu sekali gus memberikan laluan mudah kepada Wan Azizah untuk menang tanpa bertanding.
Azizah mengekalkan jawatan yang disandangkan sejak penubuhan parti pada 1999.

Johari berkata, JPP menerima surat minggu lalu daripada Anwar yang menyatakan keputusannya itu.

"Beliau (Anwar) bagi surat minggu lalu, saya hanya umumkan sekarang.

"Ketika sidang media (JPP) terakhir dulu, beliau sudah bagi isyarat untuk tarik diri.

"Tetapi banyak perkara berlaku seperti kematian saudara Karpal dan kes mahkamah lain (menyebabkan ia tidak diumumkan)," kata beliau.

Khamis, 17 April 2014

Isyarat

dengan PAS di Kelantan....

mungkin dengan jujur dan ikhlas ingin melaksanakan hudud...

dengan kerajaan yang tidak memberi halangan....

namun......

seperti biasa.....

PAS perlu melepasi pengerusi DAP.....

apa pun..... semalam





penghalang besar bagi PAS sudah tiada....

tinggal tunggu green light dari Ketua Umum Pakatan Rakyat aje....

dia setuju nak buat hudud atau tak.....







Rabu, 16 April 2014

kata Presiden

kata Presiden PAS...
Pas tetap akan laksana hudud - Hadi Awang
Post Pic  
 nak dengar juga dari mulut...
Timbalan Presiden Pas....
Naib Presiden Pas...
apa pun.....
PAS tak kan berani lawan Nuar dan DAP....
isu ni hanya nak ambik hati penykong PAS saja, orang Melayu.....
hudud tetap tak akan jadi sebab sekutu PAS dalam PR tak akan bagi sokongan ....


Selasa, 15 April 2014

Umpan...

Mana-mana ceramah.....

hudud...

hudud....

Jika PAS berkuasa, hudud akan dilaksanakan.....



memang jahanam sungguh....

baca sini....

apa beza PAS dan UMNO...?

sekarang ni UMNO dah sokong PAS buat hudud...

tinggal PAS saja yang.....

nak buat atau tak nak buat.....

PKR..... sah tak kan sokong hudud....

sebab.....

ada yang risau sangat dengan hukuman hudud....


Jumaat, 11 April 2014

BN tolak .....

BN tolak hudud.....

UMNO tolak hudud....

ini ayat biasa didengar bila PAS nak raih sokongan....

bila kerajaan setuju.... sumber

Mana Presiden PAS.....




nak pertahankan apa yang MB Kelantan  katakan

nak harap Mat Sabu....


dan Anwar....



dulu.....

kata UMNO tolak hudud.....

sekarang ni, mana pemimpin Islam PR terutamanya PAS...

nak berdiri di belakang MB Kelantan, sama-sama pertahankan.....

apa yang PAS perjuangkan selama ini....

lihat.....

banyaklah pemimpin Islam dalam PR akan tertanggal topeng masing-masing.....

selama ni nampak perjuangkan hudud.... walhal...

munafik.....

Rabu, 9 April 2014

Anwar dedah lagi....

Anwar buat pendedahan lagi....

kali ni dia senada dengan karpal singh.....





kalau baca sini....

banyak betul dia punya putar alam....

takut sungguh nak kata YA atau TIDAK tentang hudud...

takut sungguh dia pada utusan bila kata YA untuk sokong hudud. Dia tak takut pada Allah tapi takut pula pada UTUSAN.

inilah muka Nuar. dia tak akan benarkan PAS laksanakan hukum hudud. dan nanti, adalah haramjadah Nuar dalam PAS yang akan mengagungkan apa yang dikatakan oleh Nuar...

UMNO / kerajaan BN dah bagi green light pada PAS... hanya tinggal PAS saja yang nak nak buat atau tak...
berpuluh tahun di bawah Niki, langsung tak ada usaha nak laksanakan hudud.... yang ada hanya di mulut... tapi perancangan... pelaksanaan langsung tak buat...

kini... tinggallah MB baru terkial-kial nak rancang semula pelaksanaan hudud... baca sini


Anwar akan dedah...

Anwar nak tunjuk bukti...

dia tahu apa yang berlaku pada kapal MAS dan di mana kapal tu berada...














bagi aku...

mesti Nuar tahu tentang kapal MAS yang hilang.... tu sebab dia kata...kerajaan sembunyikan maklumat berhubung kehilangan pesawat MAS. kalau dia tahu... bagilah maklumat... kalau kerajaan sembunyikan maklumat.... atau ini konspirasi kerajaan.... tak payah tunggu PRU akan datang. Rakyat yang akan tumbangkan kerajaan....

tapi itulah... cakap Nuar ni... terlalu banyak cabangnya... semua kata-kata yang keluar dari mulut dia ni... bohong.... tak ada yang betul...

mungkinkah...

pilot yang bagi tahu Nuar....

Polis patut tangkap Nuar.... jawapan dah ada pada Nuar... nak tunggu apa lagi.... kerajaan dan sebahagian negara yang dalam SAR tak tahu di mana MH370 tapi Nuar tahu...

sudah jelas tu...

sumber

Isnin, 7 April 2014

jangan bagi lepas..

lepas laporan audit 2013...

orang ni akan sangat disayangi....

kalau dah dapat kuasa... mohon guna sebaik mungkin sebagai mana diamanahkan.

jangan sebab kawan atau kawan-kawan...

ada yang terlepas...

Post Pic

sumber

kalau benar ada berlaku penyelewengan, salah guna kuasa, salah laku, kecuaian... 

jangan bagi lepas... 

orang-orang inilah yang menjahanamkan negara dan kerajaan.

Jumaat, 4 April 2014

PATI depan mata

kalau bukan kes culik ni.... 

kita tak kan tahu... ada ESSCOM pun... 

dia orang boleh kerja kat pusat peranginan tu... dengan selamba aja...

PATI nampaknya masih lagi berkeliaran kat bumi Malaysia....

KES CULIK : 15 PEKERJA PUSAT PERANGINAN PENDATANG HARAM

Ketua Pengarah Kawasan Keselamaran Khas Pantai Timur Sabah, ESSCOM, Datuk Mohammad Mentek mengesahkan, 15 pekerja asing di pusat peranginan berlaku kes culik di Semporna, Sabah, tidak memiliki dokumen perjalanan sah.

Pendatang HARAM. 

4 suspek diberkas oleh polis untuk siasatan juga berstatus sama. 

Menggajikan pekerja asing tanpa izin, satu kesalahan mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen 1959/63. Jika sabit kesalahan, majikan boleh didenda di antara RM10,000 dan RM50,000 atau dipenjara 12 bulan atau keduanya.

Tambah Mohammad, pengusaha pusat pelancongan di Sabah berulang kali diperingatkan agar tidak menggunakan khidmat warga asing tanpa dokumen sah tetapi enggan dipatuhi.

ini dah tak ada lagi ke....

pengawal keselamatan warga asing dah clear ke...

peniaga warga asing dah clear juga ke....

 

jarang sungguh nak nampak muka KDN kat tv / akhbar sekarang ni... takkan DS Hishamuddin tengah top, menteri KDN tak mahu interframe.... 

tentang kes culik ni.... 

boleh tak lupakan sedikit tentang nak minta duit tebusan.... boleh tak kalau kita fikir ia satu lagi agenda pihak-pihak tertentu untuk mengeruhkan hubungan China - Malaysia yang sedikit goyang berikutan tragedi MH370. banyaknya pelancong... kenapa pilih orang China..?

siapa agaknya yang ada hubungan dengan pemberontak Filipina. kalau ada duit semua boleh jadi...

Khamis, 3 April 2014

bazir lagi

Najib membazir lagi....

kali ni pada golongan muda yang kebanyakkannya memilih ketua peliwat sebagai idola...


Foto

sumber

tak tahu, apa lagi yang dimahukan golongan muda...

betapa baiknya kerajaan yang ada sekarang dalam membantu anak muda terutamanya golongan bumiputera, parti ketua penipu tu juga yang diundi dalam pilihanraya....

Selasa, 1 April 2014

laki lawan bini

Isu Nuar lawan bini dia untuk jawatan presiden PKR..



kalau dulu sepakat bagi kerusi Permatang Pauh pada laki dia....

lepas tu laki dia pulak bagi kerusi Kajang pada dia....

tapi untuk kerusi presiden PKR....

tak pulak sepakat....

sebabnya, satu sahaja....

Nuar dah bagi warning dalam diam pada seluruh ahli PKR.... 

kerusi presiden tu hanya untuk keluarga Nuar Brahim aja....

sayang Nuar pada bini dia tetap lebih sedikit daripada sayangnya pada timbalan presiden...


 


tapi saat akhir...

Nuar akan umum tarik diri, dan timbalan presiden terlanjur pertahan jawatan, tak boleh nak cabar jawatan presiden...

presiden menang tanpa bertanding...

MB Khalid akan menang kerusi TP, Azmin juga yang gigit jari...

Blogger 1