Rabu, 7 Mac 2012

Calon bukan Islam PAS




PAS kini benar-benar telah berubah. Dari parti Islam kepada parti yang lebih liberal. Bermula dengan cadangan non muslim sebagai Timbalan Presiden PAS,(benda ni mungkin akan jadi kenyataan jika Mat Sabu jadi presiden sebab dia ni kan pengagung Chin Peng nombor satu)kini kerja gila masa PRU lepas diteruskan. kali ni nak tambah lagi calon bukan Islam.

Kini Pas pulak yang terpaksa jaga hati pengundi bukan cina dengan meletakkan calon-calon bukan Islam bertanding dalam PRU13 nanti. Tapi adakah PAS berani meletakkan calon-calon ni di tempat yang diyakini PAS 100% menang. Jawapannya TIDAK. sebab PAS tidak jujur dan ikhlas beri kemenangan kepada calon-calon bukan Islam ni. Kalau calon-calon ni menang, maka akan tiba lagi satu bala buat PAS. Balanya, PAS terpaksa tunduk kepada kuasa minoriti lah pulak. tu sebab dia simpan calon-calon ni di tempat yang tak boleh menang.

dari satu sisi pulak, bukankah calon-calon bukan Islam ini akan menyekat dan menghapuskan peluang ahli-ahli PAS untuk menonjolkan diri sebagai calon dalam PRU. Kalau cam tu sianlah nasib-nasib ahli-ahli PAS yang terpaksa berjuang demi kemenangan calon bukan muslim yang tiba-tiba saja diberi tempat jadi calon. daftar aja keahlian dalam Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP), buat kerja sikit-sikit untuk menunjukkan yang diri tu aktif dan menampakkan sebagai pejuang PAS, senang sikitlah jadi calon..

aku teringin sangat nak tanya ahli akar umbi PAS, dia orang setuju ke dengan kemahuan pimpinan PAS ni. Kalau menang, wah makin banyak calon bukan muslim. dahlah dalam DAP dah penuh calon bukan muslim, ditambah lagi calon dalam PKR, dan terkini ada tambahan lagi dari PAS, memang meriah sungguhlah Pakatan Rakyat ni... kalau berhasil memerintah negara, minoriti akan perintah majoriti lah nampaknya...



link

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger 1