Rabu, 22 Januari 2014

Memang betul la..

Memang betul la..


apa yang Sam ni cakap..

Pemuda PKR (AMK) hari ini menghantar memorandum bantahan ke kedutaan Jepun di Kuala Lumpur berhubung sekatan yang dikenakan ke atas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memasuki negara itu pada 19 Januari lalu.
Ketuanya Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, mereka menuntut kedutaan Jepun menjelaskan perkara tersebut dan menyatakan permohonan maaf kepada Anwar kerana telah bertindak sebegitu.
Tambahnya lagi, halangan tersebut disifatkan tidak wajar kerana Anwar difahamkan tiada sebarang isu melibatkannya dengan negara itu.
“Amat mengejutkan, berdasarkan rekod Anwar tidak ada sebarang isu sebelum ini dengan negara itu sehingga menghalang beliau memasuki Jepun minggu lalu oleh Kedutaan Jepun di Kuala Lumpur.
“Kita percaya tindakan kerajaan Jepun itu berlebihan, tiada jaminan dan menyalahi Artikel 13 Hak Asasi Manusia,” katanya.
Sementara itu, penghantaran memorandum ke kedutaan Jepun itu melibatkan 30 orang peserta bantahan sambil memegang poster yang bertulis “boikot barangan Jepun”.
Ada antara mereka memijak poster, yang mirip bendera Jepun tersebut, dan membakarnya di hadapan kedutaan itu.
Shamsul juga memaklumkan memorandum tersebut diterima oleh wakil kedutaan, Masa Hiro dan dua orang lagi wakil kedutaan itu.
Dalam perkembangan terbaru, AMK menafikan pihak yang membakar poster itu merupakan anggota sayap PKR itu.

 yang pijak dan bakar bendera Jepun tu bukan sayap PKR (AMK)...

cuba tengok gambar...





dah tua baya umur Nuar takkan AMK kut...

Boikot_Barangan_Jepun1

nasib baik Sam tak kata itu orang BN menyamar jadi orang PKR....

atau Sam pun malu nak ngaku dorang tu orang PKR...

nak kata orang PAS,,,, lagilah tak mungkin...

nak kata DAP... nanti Karpal berdehem je, Sam dah terkencing....

dan bahasa yang paling molek... tanpa sakitkan hati sesiapa....

tu yang keluar ayat;

bukan sayap AMK

dah satu ADUN buat kerja tak bertamadun...

ni tambah satu lagi perangai haram jadah PKR 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger 1