Selasa, 1 Oktober 2013

Jujur

jujur ke calon KP UMNO ni....







Imbas semula pada pemilihan parti 2009, Khairy hanya memperoleh 304 undi mengalahkan bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohd Khir Toyo (254 undi) dan Datuk Mukhriz Mahathir (232 undi).

Calon Ketua Pemuda Umno, Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi berjanji akan meletakkan jawatannya dengan sebuah badan korporat antarabangsa jika beliau menang pada 19 Oktober ini.

Katanya, beliau akan menjadi Ketua Pemuda Umno  sepenuh masa dan beliau  tidak berminat dengan sebarang jawatan dalam kerajaan.

“Ketua Pemuda tak perlu jadi menteri kerana Ketua Pemuda  perlu tumpu sepenuh masa kepada pemuda,” katanya kepada FMT dalam satu wawancara khas dengan beliau di sebuah kelab golf di sini hari ini.

Akhramsyah akan berhadapan dengan penyandang jawatan, Khairy Jamaluddin dan tiga calon lain, Syed Rosli Syed Harman,Irwan Ambak Khalid Izhar dan Abd Karim Ali pada 12 Oktober ini.

Katanya lagi, beliau sudah berbincang dengan keluarganya bahawa beliau akan memberi tumpuan kepada politik jika menang nanti.

“Inilah pengorbanan yang akan saya buat demi Pemuda Umno,” katanya.

Menyentuh tentang politik wang, Akramsyah meminta perwakilan pemuda yang disogok dengan wang supaya mengambil wang tetapi jangan mengundi calon yang memberi wang tersebut.

Katanya, walaupun perwakilan pemuda hampir 75,000 orang tetapi tidak mustahil politik wang masih berlaku dalam perhimpunan pemuda Umno pada 12 Oktober depan.

Katanya, wang yang datang belum pasti datangnya dari sumber yang halal.

“Wang itu mungkin disamun dari wang rakyat. Oleh itu ambil wang, tetapi  undi jangan,” tegasnya.

Walaupun tak pernah menjadi Ketua Pemuda Umno Bahagian, beliau tidak nampak ia menjadi penghalang untuk menerajui Pergerakan Pemuda Umno Malaysia.

“Saya diminta bertanding Ketua Pemuda Umno Bahagian Langkawi tetapi saya menolak kerana mahu fokus kepada pertandingan pemuda di peringkat pusat,” katanya.

Beliau menafikan didesak oleh mana-mana pihak untuk mencabar Khairy Jamaluddin.

Khairy menang pada tahun 2009 dalam pertandingan tiga penjuru mengalahkan Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Seri Dr Khir Toyo.

“Saya akui lambat buat pengumuman kerana saya ingatkan ada tokoh lain yang mahu menentang Khairy,” ujarnya.

Beliau berkata Khairy gagal membawa Pemuda Umno seperti zaman kegemilangan pemuda dahulu.

Dakwanya, kegagalan pemuda Umno yang menyebabkan ada “vacuum” yang disi oleh NGO Melayu seperti Perkasa.

“Oleh itu saya mahu Pemuda Umno tetap lantang seperti dahulu memperjuangkan hak orang melayu dan orang Islam,” katanya lagi.

Ditanya adakah faktor “anak Tan Sri Sanusi Junid” akan memberi kelebihan kepadanya, Akramsyah berkata nama ayahnya itu memberi keyakinan kepadanya untuk berhadapan dengan para perwakilan.

“Namun demikian mereka menilai kemampuan saya secara peribadi dan bukannya kerana anak Sanusi,” katanya.(fmt)

-    Tak mahu jawatan menteri....statement sama macam KP sekarang waktu dolo-dolo

-    Ambil duit rasuah, tapi jangan undi pemberi rasuah....  yang ni macam fatwa Nik Aziz. Dah jadi bebal macam Nik Aziz juga. Ambil duit rasuah samalah menggalakkan rasuah. Apa yang ambil rasuah tu tetap suci.

-   lagi-lagi agama dan Melayu jadi sandaran.... apa selama ni pemimpin UMNO tak pernah nak ambil peduli nak perjuangkan Islam dan hak Melayu... malang sungguhlah pemimpin dan bekas pemimpin UMNO.... selama UMNO hidup, Islam dan Melayu itu masih lagi perlukan pemimpin yang memperjuangkannya. Mungkin bapa calon ni pun terlupa nak perjuangkan Islam dan Melayu semasa dalam UMNO dan jadi menteri..

kepada calon-calon KP... jujurlah...

mungkin KJ akan menang, atau mungkin Akramsyah juga akan menang sebab dua orang ni dah dikenal.... berbanding tiga calon lain.... tapi.... kalau sungguh-sungguh, beranikah kalian bersumpah laknat macam sorang lagi calon tu...

aku pasti.... semua calon yang bertanding pelbagai jawatan dalam parti, hanya Syed Rosli ni saja yang berani dilaknat sumpah andai menang KP UMNO...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger 1