Khamis, 11 Julai 2013

baiah

Ini sumpah / baiah calon PAS:

Sementara itu, lafaz baiah tersebut berbunyi:
"Bahawa saya Azlan Endot Yusof berikrar untuk patuh kepada hukum Allah dan Rasulnya serta patuh kepada arahan pucuk pimpinan parti yang tidak bercanggah dengan ajaran Islam. Bahawa saya bersumpah dengan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi sekiranya saya meninggalkan atau melompat ke parti lain dengan kerelaan saya sendiri setelah dipilih menjadi calon dan terpilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), maka saya akan dilaknat oleh Allah, Rasul, orang yang beriman serta sekalian yang melaknat.
"Dan segala perbelanjaan saya dengan menggunakan wang elaun ADUN adalah haram dan bahawa saya juga bersumpah dengan nama Allah, Wallahi, Wabillahi, Watallahi untuk meletakkan jawatan dari menjadi ADUN apabila saya keluar atau dipecat dari parti dan Allah bersaksi atas apa yang saya tuturkan ini."

Maunya akujanji dalam perkhidmatan awam juga macam baiah di atas. 

Penjawat awam yang tiap masa jadi duri dalam daging, sentiasa buat kerja sambil lewa demi menjatuhkan reputasi dan prestasi kerajaan yang didokong oleh BN. dia orang ni banyak bertaburan dalam jabatan-jabatan kerajaan.sebab jahanam-jahanam tulah kerajaan BN jadi cacian dan cercaan rakyat.

apa pun, harap calon BN ni menang. Menang besar andai tiada sabotaj.














lawan kontraktor ni... cam mana dia boleh jadi kontraktor di negeri yang BN perintah. kalau dia dapat projek dari BN, memang insan ni tak pernah nak bersyukur dengan rezeki yang diberikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger 1