Sabtu, 3 Mac 2012

Pas Makin Kalut





Bila berebut jawatan, sampai lupa akhirat. cakap depan rakyat bukan main alim lagi dia orang ni. hanya UMNO sahaja yang akan jadi penghuni neraka. Puak PAS akan masuk syurga. tapi hakikatnya, dia orang ni lebih teruk dari UMNO.

rebut jawatan, dendam, fitnah tumbuh subur dalam diri masing-masing. sebelum memerintah, benda tu semua hanya pada UMNO. tapi kini, rebut jawatan, syak wasangka, fitnah, tikam-menikam berlaku di kalangan mereka. semuanya mahukan kuasa. semuanya mahukan harta. akhirat dah dilupakan. hubungan sesama sesama Islam dalam PAS dah jadi macam kebencian mereka kepada UMNO.

inilah bahayanya PAS. kalau biarkan api kebencian marak terhadap sesama muslim disebabkan hanya perbezaan parti, kini ia merebak ke dalam hati sanubari mereka untuk saling berdendam dan membenci sesama ahli dalam parti.

PAS Kedah ni, hanya kehilangan kuasa sahaja yang akan menyedarkan mereka. Terpulanglah kepada rakyat menilai kepimpinan yang bijak dan bertanggungjawab terhadap rakyatnya.

Krisis dalaman Pas makin kritikal

Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my


Mohamad Sabu

KUALA LUMPUR 2 Mac - Krisis dalaman Pas semakin kritikal dan seolah-olah tersimpul mati apabila mesyuarat khas hampir empat jam bagi membincangkan isu pergolakan di Kedah gagal menemui jalan penyelesaian.

Sebaliknya, parti itu terpaksa menunggu sehingga Sabtu ini untuk mencari formula terbaru bagi menyelesaikan pertelagahan antara Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan kumpulan Datuk Phahrolrazi Zawawi.

Menurut Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu, perbincangan pada Sabtu ini akan melibatkan semua pihak termasuk Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Ahli-ahli Jawatankuasa Pas Pusat, pesuruhjaya negeri serta pihak bertelagah.

"Mesyuarat Pas malam ini mengambil ketetapan untuk mengadakan perjumpaan mahabbah antara kedua-dua belah pihak yang akan turut disertai oleh seluruh kepimpinan Pas Pusat dan negeri kerana kita mahu mendengar semua pandangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Blogger 1

bmf

bmf