Selasa, 27 Disember 2011

Hukuman

Kesalahan dah nyata. hukuman untuk kesalahan pun dah ada garis panduan. pihak yang berkenaan nak tunggu apa lagi. tak kan tak boleh mahasiswa bangang ni tak boleh dihukum. bagi peluang belajar kat universiti, mangkuk hayun ni asyik nak perjuangkan parti pembangkang.

tindakan yang dilakukan benar-benar menghina pemimpin negara. kalau bagi kat PM, pasti dia bagi ampun. tapi wajarkah. hari ini muncul seekor parasit. kalau tak dimusnahkan, akan muncul beratus-ratus parasit yang akan merosakkan pemikiran mahasiswa-mahasiswi yang lain. jadi, sepatutnya pihak universiti tempat budak keparat ni belajar ambil tindakan. bagi hukuman yang setimpal.

atau pun rakyat nanti akan pandang pihak universiti bersetuju dan menyokong perbuatan budak longkang ni. tu sebab tak mahu ambil tindakan.


Tindakan ke atas mahasiswa terlibat kegiatan pelampau
27/12/2011 6:35pm

Oleh MUHAMMAD AZRUL RADI

KUALA LUMPUR 27 Dis. - Mahasiswa yang terlibat dengan sebarang kegiatan pelampau di luar universiti akan dikenakan tindakan gantung pembelajaran ataupun gugur taraf sebagai seorang mahasiswa.

Timbalan Penasihat Kanan Pejabat Perundangan Universiti Sains Malaysia (USM), Khirul Anuar Che Azmi berkata, hukuman yang dijatuhkan bergantung kepada peraturan yang sedia ada.

“Seorang mahasiswa, Adam Adli yang bertindak menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri, boleh dijatuhkan hukuman dibuang daripada universiti atau digantung pembelajaran selama dua semester.

“Contoh kes itu dipandang sebagai satu kes yang serius dan ia bergantung kepada Jawatankuasa Tatatertib Pelajar di universitinya untuk hukuman,” katanya.

Katanya lagi, semua mahasiswa yang ditahan atas kesalahan disiplin akan diadili di peringkat universiti di mana mahasiswa ini akan dibicara dahulu oleh Jawatankuasa Tatatertib Pelajar. - UTUSAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blogger 1