Khamis, 15 Mac 2012

JK Pemandu



Bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan Dilantik Ketuai Jawatankuasa Pemandu Pas

KUALA LUMPUR, 12 Mac (Bernama) -- PAS telah melantik bekas Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman untuk mengetuai panel lima anggota Jawatankuasa Pemandu sebagai penasihat kepada kerajaan PAS Kedah.

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali berkata selain Halim yang juga Anggota Parlimen Pengkalan Chepa, yang turut dilantik ialah beliau sendiri, Anggota Parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaafar, Pesuruhjaya PAS Johor, Datuk Mahfodz Mohamad dan Pengarah Pilihan Raya PAS Perak, Asmuni Awie.

"Jawatankuasa ini akan memantau pelaksanaan manifesto pilihan raya PAS di samping menasihati mengenai cadangan kepada kerajaan negeri Kedah.

"Ia bukan merupakan badan eksekutif dan tidak akan campur tangan dalam pentadbiran negeri Kedah dan apa yang dilakukannya ialah bagi memastikan pelaksanaan manifesto menepati apa yang kita janjikan kepada rakyat," katanya dalam sidang media di sini Isnin.

Jawatankuasa ini dibentuk berikutan krisis di dalam kerajaan negeri Kedah yang menyaksikan dua anggota exconya iaitu Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi dan Datuk Dr Ismail Salleh tidak sebulu dengan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abu Bakar.

-- BERNAMA




yang patut kena pandu ialah orang kat bawah ni:



banyak cakap tapi kerja tak ada

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Blogger 1

bmf

bmf